اجرای طرح تسهیل تجارت با جلب نظر فعالان این حوزه از دادگستری هرمزگان


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913689

قهرمانی از اجرای طرح تسهیل تجارت، جلب نظر فعالان این حوزه برای حذف فرآیندهای معیوب، وقت گیر، مفسده و اتلاف در چرخه واردات و صادرات کالا و تحول در فرآیندهای مرتبط با تجارت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان با هدف تسهیل تجارت با تعدادی از مسئولان ادارات صادرات و واردات و تجار و فعالان تجاری دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه؛ نیاز به ثبت اطلاعات حمل و نقل دقیق در سیستم های موجود به منظور تسریع و تسهیل دسترسی به اطلاعات در این زمینه برجسته شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این دیدار اظهار داشت: در راستای تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه بر موضوع تسهیل تجارت، با حضور در جمع فعالان عرصه تجارت، دیدگاه ها، دردسرها و انتقادات آنان را شنیدیم. و صادرات و واردات.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این جلسه حل شد. با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر رفع فرآیندهای معیوب، وقت گیر، مفسده و غیرضروری در چرخه واردات و صادرات کالا و اصلاح فرآیندهای مرتبط با تجارت و بازدید مستمر از حوزه بندری و گمرکی استان هرمزگان و رعایت آن. برخی کاستی ها و نقص های موجود در فرآیندهای جاری که باعث نارضایتی فعالان این حوزه و بروز مشکلاتی در تامین برخی اقلام و نیازهای مردم در کشور شده است، طرحی با نظرات فعالان این حوزه تدوین خواهد شد. حوزه کسب و کار و پس از شناسایی و دسته بندی مشکلات و چالش های این حوزه، خروجی ها به نفع تسهیل تجارت در استان هرمزگان عملیاتی می شود.

گاهرانی یادآور شد: بر این اساس در گام نخست فرم های نظرخواهی تهیه و در اختیار ادارات و نهادهای مسئول در امور صادرات و واردات و فعالان تجاری قرار گرفت و از آنها خواسته شد نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح ادارات گمرک، بنادر و کشتیرانی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، استاندارد، جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام، اداره غلات و اتاق بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه کارگزاران گمرک اظهار داشتند: و از پیشنهادات فعالان تجاری برای تسهیل فرآیندها در این حوزه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید