احتمال وقوع طوفان موقت در تهران / برخاستن گرد و خاک در استان پیش بینی می شود


ساعت: 19:44
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836774

سازمان هواشناسی تهران ضمن اعلام هشدار نارنجی رنگ برای روز شنبه؛ وی رعد و برق، رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال طوفان موقت، طوفان گرد و غبار، تگرگ و رعد و برق در ارتفاعات را پیش بینی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی تهران با اعلام هشدار نارنجی هوای پایتخت برای روز شنبه 15 اردیبهشت، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید گاهی بسیار شدید، احتمال طوفان موقت، گرد و خاک موقت و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی، بارش تگرگ در مناطق مستعد رعد و برق و رعد و برق در کوه های مرتفع دیده می شود.

همچنین بر اساس پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی، هوای استان تهران در بعدازظهر ناپایدار است و هوا کمی ابری تا نیمه ابری و احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

طغیان موقت برخی مناطق و بالا آمدن سطح رودخانه ها، رواناب در مسیل ها، تگرگ و رعد و برق، لغزندگی معابر و اختلال در تردد در داخل و خارج شهر، افزایش موقت گرد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت از اثرات مخاطرات هواشناسی در ساعات بعدی امروز و شنبه.

توقف در کنار رودخانه ها و بستر رودخانه ها، پرهیز از فعالیت های کوهستانی، احتیاط در ترافیک شهری و سفرهای برون شهری، پاکسازی دهانه پل ها و کوچه ها، استحکام بخشی سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های دو خانواری، سازه های تمام شده و گلایدرهای اجتنابی و هواپیماهای سبک از نکاتی است که سازمان هواشناسی استان تهران برای مقابله با خطرات احتمالی توصیه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید