احزاب منطقه ای خواستار توقف حملات صهیونیست ها به بیت المقدس هستند


ساعت: 23:40
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842445

قطر، مصر، اتحادیه عرب و رام الله امروز حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند برای توقف آن مداخله کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب حمله شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را که با حمایت تعداد زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر انجام شده بود، به شدت محکوم کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نقض مکرر وضعیت موجود و یک تحریک بزرگ علیه احساسات عربی و اسلامی است و می‌تواند تنش‌ها را در اورشلیم و جاهای دیگر تشدید کند».

حمله به صحن مسجدالاقصی در چارچوب آنچه راهپیمایی پرچم نامیده می شود، در درجه اول اقدامی غیرمسئولانه با هدف دستیابی به دستاوردهای داخلی کابینه رژیم صهیونیستی و دستیابی به اهداف راست افراطی در جمال رشدی به دنبال نابودی تمام موجودات فلسطینی در قدس شرقی اشغالی است.

وی از قدرت‌های جهانی و جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا از این اقدامات تحریک‌آمیز که به احساسات مذهبی آسیب می‌زند و خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را گسترش می‌دهد و منجر به درگیری‌های مذهبی با پیامدهای نامعلوم می‌شود، پایان دهد. .

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز امروز در دیدار با جبرئیل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی فتح در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره، نسبت به عواقب حملات مداوم رژیم صهیونیستی به بیت المقدس هشدار داد.

شکری در این دیدار بر لزوم پایان دادن به تمامی اقدامات اسرائیل علیه هویت عربی، اسلامی و مسیحی شهر قدس و زیارتگاه های آن و همچنین تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود تاکید کرد.

وی با هشدار نسبت به پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی بر ثبات اوضاع در سرزمین های فلسطینی، گفت: ادامه شهرک سازی های اسرائیل و مصادره اراضی فلسطینی ها و اسکان مجدد، فرصت های راه حل دو کشوری و صلح عادلانه و پایدار را از بین می برد. منطقه
وزیر امور خارجه مصر بر موضع قوی کشورش در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کرد و خواستار ازسرگیری مذاکرات به عنوان راه حلی برای ایجاد کشور مستقل فلسطین در قدس شرقی در سال 1967 شد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه ای گفت: ما از جامعه بین المللی و همه نهادهای قانونی می خواهیم که برای توقف تخلفات اسرائیل وارد عمل شوند.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: حمله شهرک نشینان به مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: «ما همچنین برپایی آیین های تلمودی در صحن های مسجد الاقصی تحت نظارت پلیس رژیم اشغالگر را محکوم می کنیم.

امروز بیش از هزار شهرک نشین صهیونیست با حمایت ارتش صهیونیستی وارد صحن مسجدالاقصی شدند و شعائر تلمودی و اقدامات تحریک آمیز را زیر پا گذاشتند که قبله اول مسلمانان را روشن کرد.

این در حالی است که هزاران شهرک نشین صهیونیست امشب راهپیمایی موسوم به پرچم را در منطقه باب العمود در بیت المقدس قدیم ترتیب دادند که منجر به درگیری با فلسطینی ها شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید