احمد خاتمی: برخی می خواهند تز رضاحانی درباره جدایی دین از سیاست را احیا کنند. می گویند برای نجات روحانیت، روحانیت باید از مسئولیت خود بگذرد; آنها نمی فهمند چه می گویند

احمد خاتمی: برخی می خواهند تز رضاحانی درباره جدایی دین از سیاست را احیا کنند.  می گویند برای نجات روحانیت، روحانیت باید از مسئولیت خود بگذرد;  آنها نمی فهمند چه می گویند

روز جدید : حجت الاسلام سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه عده ای از سابقه جراحی اقتصادی سوء استفاده می کنند و می گویند دین از اداره جامعه عاجز است، چرا آن را تحریف می کنید؟ او گفت: «اتفاقاً، دین قدرت اداره جامعه را دارد. هر جا که دین را انجام دادیم، برنده بودیم».

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید مظلوم آیت الله بهشتی از مجاهدان بزرگ جهاد تبیان بود. او در سال های اولیه انقلاب به عنوان یک قهرمان جنگ با منحرفین مقابله کرد.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در دیدار با علما و روحانیون شهرستان خرم آباد با اشاره به جایگاه علما و توطئه های دشمن علیه مردم و روحانیت گفت: باشد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه علما وارثان انبیا هستند و تکریم عالمان دین خدا را عبادت کرده است، افزود: نزدیک ترین افراد به مقام نبوت اهل علم و اهل جهاد هستند. و جهاد بود.

خاتمی با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است چرا که این قلم شهید است، تصریح کرد: قلم امام شهید بود، شهدایی که به صحنه آمدند انقلاب را پیروز کردند و بیش از 40 سال است. در عرصه دفاع از انقلاب صحنه ای است که قلم این خروجی را داشت.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه علما موجودات زنده ای هستند که در میان عده ای که مرده به نظر می رسند و به مردم جان می دهند به وظیفه خود عمل می کنند، افزود: دنیا حباب خدا بر روی زمین است. علمای شیعه مرزبان هستند، این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، ما 4500 شهید روحانی داریم، شهدایی هم داشتیم که اوایل انقلاب از دنیا رفته بودند و برای تبیین مرزبانان در خط مقدم جهاد بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت روحانیت به ویژه برای برخی در فضای مجازی به درستی گفته نمی شود، ادامه داد: 900 نفر از ائمه جمعه ما همیشه مجاهد جهاد تبیان بوده اند، شهید مظلوم آیت الله بهشتی از مجاهدان بزرگ اسلام بود. جهاد تبیان در سالهای اول انقلاب به عنوان یک قهرمان جنگ با منحرفین مقابله کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: پس از ایشان آیت الله مصباح یزدی قهرمان جهاد تبیین بود. به مسلمان دیگری بگو، اما با این همه تهمت از تقوا فراتر رفته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه علما یک حزب، باند و حتی یک طبقه نیستند، علما سخنگوی دین هستند، افزود: دینی که ربطی به حزب، باند، گروه و طبقه خاصی ندارد، بنابراین علمای دین ترنس هستند. -فرقه ای، غیر حزبی و غیر فرقه ای هستند.

خاتمی با اعلام اینکه یکی از رسالت های مهم انبیا جهاد تبیین است، گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری و وحی است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد، دانشمندان در معرض دید مردم بر منبر علیه رژیم طاغوت به صحنه آمدند. بیدار شد، روی صحنه آمد و یکصدا گفت: “مرگ بر شاه” و شاه سرنگون شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انقلاب با روشنگری پیروز شد، گفت: امام یک روز به جنگ نرفت، منطق امام این بود که مردم وارد صحنه شوند و شطرنج را پایین بیاورند و این تجربه نشان داد که روشنگری نقش کلیدی داشت.

خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب با جهاد تبیین به پیروزی رسید و جهاد تبیین انقلاب خواهد ماند، تصریح کرد: رسالت و وظیفه دانشمندان افشاگری و روشنگری، بیان خطرات و ارائه خطرات است.

وی با اشاره به توطئه های دشمن علیه مردم ایران و اینکه یکی از این توطئه ها زیر سوال بردن دین بود، به مشکلات ناشی از جراحی اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: دولت و رئیس جمهور می دانستند که این مشکلات ممکن است به وجود بیاید. دولت قبل این کار را کرد، وظیفه دولت قبل بود و متأسفانه دولت قبل در این زمینه عمل کرد و باید پاسخگو بود، اما رئیس جمهور فعلی وارد میدان شده و این کار به خوبی پیش می رود.

خاتمی چرا با تاکید بر اینکه عده ای از این داستان ها سوء استفاده می کنند تحریف می کنید و می گویند دین از اداره جامعه ناتوان است؟ او گفت: «اتفاقاً، دین قدرت اداره جامعه را دارد. هر جا که دین را انجام دادیم، برنده بودیم».

وی با اشاره به توطئه جدایی دین از سیاست از دشمن، تصریح کرد: ائمه ما سیاستمداران مردم هستند، سیاست در همه جا به معنای درگیری مسلحانه و مبارزه داغ نیست، سیاست یعنی حکومت داری.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی می خواهند تز رضاحانی مبنی بر جدایی دین از سیاست را احیا کنند، ادامه داد: برخی می گویند برای نجات روحانیت همه روحانیون مسئول باید استعفا دهند، برخی نمی فهمند چه می گویند، هرکس باید استعفا دهد. دولت کار را به دیگران بسپارد و بگوید ما مردم او نیستیم.

خاتمی با تاکید بر اینکه روحانیت به صحنه آمده و به فضل الهی با تمام وجود در صحنه خواهد ماند، افزود: روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود، امام (ره) (ره) فرمودند. انکار کرده است اگر کسی دین را جدا از سیاست می داند، امام علی (ع) را انکار کرده است.

وی با اشاره به استیضاح ولایت فقیه توسط دشمنان، گفت: این انقلاب بیش از 43 سال دوام آورده است. همین روحانیت با افتخار سرشان را بلند می کنند که بیش از 43 سال است که انقلاب حفظ شده و هر روز قوی تر و قوی تر می شود: «این راه را ادامه می دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برخی از افراد کوته فکر به صراحت می گویند بین دولت جمهوری اسلامی و شاه، دولت شاه، یکی را انتخاب می کنم، قطعاً در این مورد با شاه دیدار خواهند کرد. قیامت افزود: حیف است عده ای از فضای معطر جمهوری اسلامی استشمام کنند.

خاتمی با اشاره به توطئه ناامید کردن مردم توسط دشمن ظالمانه گفت: هم امام (ره) از کسانی که ناامیدانه صحبت می کردند متنفر بودند و هم از مقام معظم رهبری. برخی بی دلیل چشمان خود را می بندند و همه چیز را انکار می کنند «آینده این انقلاب آینده روشنی است.

وی با تاکید بر اینکه ماجرای شکست این دولت یک تاکتیک نبود، بلکه یک راهبرد برای دشمنان بود، افزود: آنها دو هدف دارند، یکی اینکه بگویند چهار سال دیگر اولین رئیس جمهور می شود، تلاش می کنند که نکنند. انجام این کار اصلا رای دهید و دوم اینکه بله، مشکلات را بارها نشان می دهند، سابقه حمایت از این دولت فقط حمایت از دولت نیست، حمایت از ارزش هاست. من بارها در خطبه ها گفته ام که با مردم همدردی می کنیم، از رنج مردم هم رنج می بریم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این زمینه سه رویکرد وجود دارد، یکی: نه گفتن، اصلاً شرایط سخت نیست، نتیجه این است که می گویند اوضاع خوب است؛ یک رویکرد، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نتیجه این است که می گویند اوضاع خوب است. اینطور حرف زدن یعنی بد حرف زدن، جدا شدن از مردم. دوم انتقاد می کنند که بگویند سوال از این بالاتر است، نمی دانید، مخصوصاً اگر فلان جا، فلان جا، فلان عبد مسئول باشد، اولاً این خبر کجاست؟ با فرض صحت این حرف ها نتیجه این حرفه ها چیست؟ همانطور که اولین جلسه درست نیست، اشتباه است. این نظام متعلق به این افراد است، آسیبی نمی بیند، اما مخالفان معتقدند اگر به این نظام آسیبی وارد شود، به فرض غیرممکن به آنها رحم خواهند کرد.

خاتمی با تاکید بر اینکه موفقیت این دولت این است که می خواهد بر اساس دین و ارزش ها حکومت کند و خیالمان راحت است که می خواهد منویات مقام معظم رهبری را اجرا کند، گفت: این جریان زنده است، دنبال این است. بهانه ها، دلشان نیست که مردم آنها را می سوزانند، خودشان می سوزند، مردم دیگر آنها را باور نمی کنند.

وی با اشاره به برنامه دشمنان برای عرفی شدن روحانیت گفت: آنها می خواهند روحانیت از انقلاب و نظام عقب نشینی کند. روحانیت کار مسئولان را توجیه نمی کند. ما باید از شورایاری حمایت کنیم، نه تملق و نه مخالفت کنیم، او در حال فعالیت است و امیدواریم مشکلات را حل کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تخریب روحانیت توسط دشمنان، ادامه داد: هر روحانی را که موثر بدانند برای کاهش تاثیر سخنانش تخریب می کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بهانه ای بودند تا ما را از مردم جدا کنند، گفت: زندگی اشرافی روحانیت در حال فروپاشی است. خوشبختانه روحانیون خرم آباد توجه دارند و زندگی آنها مثل زندگی مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید