احیای حقوق واقعی بشر خواسته جوامع امروزی جهانی است


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880597

یک کارشناس سیاسی به تبیین ماهیت حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: ایجاد اتاق فکر برای تبیین و افشای ماهیت استکبار تنها راه مقابله با حقوق بشر آمریکایی در جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهنام صحرا نورد کارشناس سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرخنگیان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به تبیین موضوع حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: رفتار کشورها در قرون مختلف نشان دهنده پارادوکس رفتاری امروز آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه امروز حامیان و عاملان این افکار ناپاک هستند، گفت: تروریسم و ​​خشونت از ابزارهای دشمنان دین است که بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران اسلامی را به شیوه های مختلف به خاک و خون کشیدند.

این کارشناس سیاسی به بیوتروریسم نیز اشاره کرد و گفت: با پیشرفت علم و فناوری ابزارهای ایجاد رعب و وحشت در دشمنان نیز تغییر کرده و به این ترتیب بسیاری از مخالفان خود را می کشند.

وی در ادامه سخنان خود به حوادث تیرماه ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای قوه قضائیه از جمله شهید آیت الله دکتر بهشتی انجام شد. برای تامین منافع استکبار، نابود کردن آنها در تخیل فحشا، بهترین مردم و ارکان انقلاب اسلامی باید ایران اسلامی را از ادامه راه بازدارند.

صحرا نورد در ادامه سخنان خود به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا با ایجاد ساختار سیاسی در اقصی نقاط جهان به دنبال ترویج افکار ناپاک خود در جهان است و از این رو برای رسیدن به اهداف خود دست به انواع جنایت می زند. سد

وی با اعلام اینکه حقوق بشر یکی از ابزارهای آمریکا برای دستیابی به اهدافش است، گفت: آمریکا حقوق واقعی بشر را برای مردم خود انکار می کند و این گفته در شرایط رنگین پوستان این کشور کاملا مشهود است.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به جنبش نفس در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا و چند سیاهپوست دیگر، راه اندازی جنبش نفس نشانه ای از اعتراضات مردمی به رفتار ظالمانه حاکمان آمریکا نسبت به مردم خود.

وی به کنوانسیون های بین المللی و نهادهای جهانی مانند شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آمریکا به همراه متحدان راهبردی خود از جمله عربستان سعودی در حال ارتکاب انواع جنایات علیه ملت های منطقه از جمله یمن و بحرین است و علی رغم مستندات لازم و این اقدامات نه تنها از سوی سازمان های بین المللی محکوم می شود، بلکه حامیان کشورهای مظلوم و مظلومی مانند ایران اسلامی متهم به نقض حقوق بشر هستند.

وی به ترور جمال خاشقجی توسط رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: در این مورد سازمان های بین المللی با سکوت خود رژیم آل سعود را در ارتکاب جنایات خود همراهی کردند.

این کارشناس سیاسی در بخشی دیگر از سخنان خود به راهکارهای مقابله با سیاست های حقوق بشری آمریکا پرداخت و گفت: با رویکردهای مثبت و منفی می توان با زیاده خواهی های آمریکا مقابله کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جریان تحریف حقوق بشر استکبار باید مبانی فکری برای تبیین و آشکارسازی حقوق بشر آمریکایی در اقصی نقاط جهان ایجاد شود، گفت: یکی از مهمترین راه های مقابله با حقوق بشر آمریکایی است. افشای جنایات آمریکا از زبان جوامع مختلف جهانی است.

صحرانورد همچنین به رویکرد سلبی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از رفتار تبعیض آمیز مضاعف آمریکا در قبال حقوق بشر از دیگر راهکارهای مقابله با سیاست آمریکاست.

وی در ادامه سخنان خود به میثاق حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این میثاق دارای 30 ماده است که برخی از آنها با مواضع اسلامی مغایرت دارد و مورد قبول ما نیست زیرا این میثاق دین را به رسمیت نمی شناسد اما بیش از 70 ماده بوده است. سالها از پیش نویسی آن می گذرد، اما هنوز به مرحله تحقق و ظهور نرسیده است.

این استاد دانشگاه به جنبش حقوق بشر در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای ضعیفی که در کنشگری جایی ندارند قربانی حقوق بشر آمریکا هستند.

وی به نمونه هایی از نقض حقوق بشر آمریکا توسط ایران از منظر آمریکایی اشاره کرد و گفت: عدم پایبندی به سند 2030، حمایت از گروه های مقاومت منطقه ای مانند حزب الله لبنان از جمله مواردی است که ایران به نقض حقوق بشر محکوم شده است. در حالی که اشغالگران. رژیم صهیونیستی که علناً دست به کودک کشی، قتل و غارت اموال مردم منطقه می زند، نه تنها محکوم نمی شود، بلکه مورد حمایت قرار می گیرد.

وی حجاب ایران را یکی از اتهامات حقوق بشری استکبار به ایران برشمرد و گفت: در این میان به رفتارهای دولت عربستان سعودی در قبال زنان این کشور که یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است توجهی نمی شود.

صحرانورد همچنین از روز جهانی بوسیدن به عنوان یکی دیگر از مصادیق نقض حقوق بشر ایران از منظر استکبار یاد کرد و گفت: تمامی اتهامات علیه ایران، اتهامات واهی و مضحکی است.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان در حوزه حقوق بشر، صراحت و آشکارسازی واقعیات و افشای جوهره اساسی استکبار رهبری آمریکا در جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید