اخبار مهم آموزشی برای فرهنگیان

اخبار مهم آموزشی برای فرهنگیان

تعطیلی مدارس در سال جاری به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا یا بارش برف و برودت هوا یا صرفه جویی در مصرف گاز، رکورد جدیدی را در مجازی سازی آموزش و پرورش به ثبت رسانده است و این روند پیامدهای بسیاری را در درازمدت به همراه خواهد داشت. دارم میدوم.

در اولین باخمن کلاس های حضوری دوباره آغاز شد و به گفته مسئولان آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت. اما جبران روزهای از دست رفته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان یک ضرورت و یکی از حقوق دانش آموزان است که به راحتی نمی توان آن را نادیده گرفت. بی توجهی به این نیاز، دانش آموزان را در قالب افت تحصیلی پنهان در سال های آینده تحت تاثیر قرار می دهد.

وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس های جبرانی دانش آموزان در ایام تعطیلات گذشته گفت: برای جبران کمبود آموزش در حوزه یادگیری و آموزش، طرح های متعدد و ظرفیت گروه های مردمی و جهادی، معلمان داوطلب به عنوان یک تعهد آموزشی است. و حضور خیرین برای این منظور پیشنهاد شده است و در اختیار مدارس قرار دارد اما پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش استفاده از تجربه نوبت های پنجشنبه و بعدازظهر است که در صورت تامین اعتبار به زودی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. سازمان بودجه

البته با توجه به کاستی‌ها و کاستی‌های یادگیری آنلاین که در 26 ماهه شیوع ویروس کرونا رخ داد و نگرانی در مورد کفایت دسترسی به ابزارهای مؤثر برای دستیابی به اهداف این روش آموزشی به‌ویژه در مناطق کم برخوردار، این امر باعث ایجاد شکاف آموزشی و افت آشکار و پنهان تحصیلی می شود و مانع رشد و تربیت اجتماعی دانش آموزان می شود.

همچنین بر اساس بررسی های انجام شده بر روی عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دو سال تحصیلی 98-97 و 98-98 و مقایسه آنها با دوره قبل از شیوع بیماری، در برخی موارد افزایش غیرمنطقی میانگین نمرات دانش آموزان مشاهده می شود. مشاهده شد.

البته با حمایت رئیس جمهور و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از 14 فرودین 1401 کلاس های حضوری در مدارس کشور برگزار می شود، اما جبران خلأهای یادگیری و ضعف تحصیلی بسیار دشوار است. و تکمیل فرآیند آموزشی، جبران کمبودهای آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در تابستان 1401. با تایید ستاد ملی تاج و تخت توسط حدود 20 درصد از دانشجویان که بیشترین آنها را متوجه افت تحصیلی کرده اند.

همچنین سال تحصیلی 1401-1402 با وجود مشکلات و محدودیت ها با حضور آغاز شد، اما با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و مصوبه دولت در سال 1396، در برخی شهرستان ها آموزش ها غیر حضوری شد. چند روزی و آموزش دانش آموزان مورد تایید آموزش و پرورش نیست و تاکید می کند که تعطیلی مدارس به هر دلیلی باید آخرین راه حل برای حل مشکلات و مسائل باشد.

در تعطیلی های اخیر به دلیل جلوگیری از عقب ماندگی آموزشی، آموزش تعطیل نشد و آموزش به صورت حضوری و در شبکه شاد انجام شد، اما وزارت آموزش و پرورش مخالف تعطیلی مدارس اخیر بود و طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش، مدارس باید آخرین راه باشد که تعطیل می شود و جز در موارد استثنایی دیگر تعطیل نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید