اخبار مهم در مورد دروس سنجش معلم + جزئیات

اخبار مهم در مورد دروس سنجش معلم + جزئیات
روز جدید منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و پرورش در نامه ای به کلیباف رئیس مجلس بر لزوم ورود 80 هزار معلم از طرح مهرآفرین در اجرای قانون ارزشیابی معلمان تاکید کرد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و پرورش شورای اسلامی در نامه ای به محمد باکر کلیباف رئیس قوه مقننه بر لزوم ورود 80 هزار معلم از طرح مهرآفرین در اجرای قانون ارزشیابی معلمان تاکید کرد.

متن نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر کلیباف ریاست محترم شورای اسلامی
سلام
با احترام، ضمن تشکر و قدردانی از عنایت جناب عالی به قانون نظام ارزشیابی معلمان و لزوم تدوین آیین نامه های اجرایی صحیح، یادآور می شوم.

علیرغم اینکه جناب عالی در اعلام نظر نهایی شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت به موجب قوانین 12 مرداد 1401 به صراحت تأکید فرمودید که «نیروهای فاقد کد شناسه شغلی» شامل تعریف معلم نیز می شود و می باشد. لازم به اصلاح تصویب نامه مورخ 18 مرداد 1401. به منظور محدود کردن شمول قانون و عدم مغایرت با بند (1) ماده (2) قانون نظام رتبه بندی. متأسفانه در مصوبه 18 مرداد 1401 هیأت وزیران مبنی بر اصلاح مفاد اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان، علیرغم حذف این عبارت، جمله «اعمال رتبه منوط به تکمیل فرآیند جذب با رعایت قوانین و مقررات که بر اساس آن بیش از 80000 معلم وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان را طی سالیان متمادی در قالب نیروهای داوطلب و پیمانی و از نظر دریافت حقوق بر عهده دارند. و مزایا و تصمیم استخدامی، هیچ تفاوتی با نیروهای رسمی ندارند، خارج از شمول قانون هستند.

جنابعالی توجه داشته باشید که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، موضوع مهم و تحول آفرین قانون نظام ارزشیابی معلمان را از بدو درخواست و پیگیری تا زمان معرفی این قانون پیگیری می کنم. لایحه ارزیابی توسط دولت و اینجانب در تمامی مراحل بررسی و تدوین، تهیه و تصویب این قانون چه در کمیسیون و چه در شورای اسلامی و چه در بررسی در شورای نگهبان هستم و اذعان و تاکید می کنم که قانونگذار هرگز چنین نگاهی به تعریف معلم در این قانون نداشتم.

در قانون، معلم به شخصی اطلاق می شود که وظیفه مهم تربیت دانش آموزان در نظام آموزش رسمی عمومی را بر عهده دارد، بنابراین هر گونه محدود شدن دامنه شمول معلمان مغایر با هدف قانونگذار تلقی می شود.

خواهشمند است دستور بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین موضوع فوق الذکر را در کمیته تکریم بدهید تا در تهیه آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان تخلفی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید