اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته سرودهای مذهبی در قزوین



حجت الاسلام سیدمهدی خامشی در این مراسم گفت: این اشک ها و دعاهای ما فقط برای ظلم نیست، ما حماسه هستیم و هدف داریم و هدف ما اعتلای کلمه خدا بر روی زمین است و کار و هدف ماست. انقلاب اسلامی این است که پرچم اسلام را برافراشته و آن را در زیر پرچم شهادت تا ظهور آن پرچم حفظ کند تا آن را به حضرت تقدیم کند.

رئیس سازمان کمک ها و امور خیریه کشور ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی از اول انقلاب تاکنون از هیچ تلاش شیطانی فروگذار نکرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند اما ثمره فرهنگی انقلاب این است که مردم از هر گوشه و کنار کشور دور هم جمع شده اند و برای نعمات بهشتی مسابقه داده اند، سرود می دادند و می خواندند و می خواهند اهداف معنادار انقلاب را در جشنواره ای اینچنینی نشان دهند.

وی گفت: انقلاب خدمات زیادی کرده است، در خدمت توسعه فرهنگ قرآنی بیش از چهار دهه است که وقفه ای در مسابقات قرآنی نداشته ایم. ما می‌خواهیم این راه همیشه پایدار بماند و به عنوان مرکز قرآن جهان معرفی شود.

cd56500d 9222 4d77 a0f9 122365bbdf07 خبر خاکستری



حجت الاسلام خمیسی تصریح کرد: در قرآن آمده است که شما به خدا و رسول خدا و نوری که فرستاده ایمان دارید و انقلاب این راه را می پیماید و شیاطین می خواهند مسیر را منحرف کنند. انقلاب کنید و به جای دیگری ببرید و خدای متعال این پیام را می فرستد، یاور خدا چه جور آدمی است، عده ای ایمان آوردند و عده ای ایمان نیاوردند و خداوند وعده داده است که من در جبهه حق پیروز خواهم شد و شما در راه خواهید بود. از جلوی حقیقت

وی به مناسبت ناآرامی ها و حوادث اخیر کشور تصریح کرد: این جلسه در این روزها برگزار شد و از دست اندرکاران که تلاش کردند تشکر می کنیم و نشان می دهد که در مسیر معنادار و هدفمند انقلاب و هویت دینی و دینی خود قدم می گذاریم. فرهنگ از آن اهدافی شکل می گیرد که ما باید دنبال کنیم.

رئیس سازمان خیرین و وقفین کشور خاطرنشان کرد: این شبکه های مجازی جبهه جنگ رسانه ای را علیه ما تشکیل داده اند، می خواهند نور خدا را با دهان کثیف خود خاموش کنند، اما خداوند به نور خود پایان می دهد و ما باید بیاییم. در این راه ثابت قدم باشید و بهای خون شهدا را پرداخته و با دشمن مقابله کنید.

وی یادآور شد: نیزه رهبری از درگاه خداوند متعال برخاسته و راه را نشان داد و انشالله همه ما در زیر لوای ولایت آینده درخشانی داشته باشیم.


0cd1b148 9935 49e0 b281 8021d73b3c9c خبر خاکستری



همچنین در ادامه این مراسم برترین های بخش آقایان معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، گروه «الانوار» و گروه «نور الزهرا» از استان خوزستان و گروه «تبیان» از هرمزگان در رشته مدیحه سرایی و ترتیل قرآن کریم به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته قرائت دعا، سید محمدرضا جعفریان از استان اصفهان مقام اول، حافظ علیزاده از استان آذربایجان غربی مقام دوم و سجاد براتی بنی از استان چهارمحال بختیاری مقام سوم را در این قسمت از مسابقات کسب کردند.

در رشته اذان نیز «محمدرضا نمازی» از گیلان، «محمدرضا کرم نژاد» از استان فارس و «سید سجاد اشرفی» از استان مازندران به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته اذان، قرائت ادعیه، مدیحه سرایی و ترتیل قرآن کریم در 2 جزء خواهران و برادران از 28 تا 23 آذرماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد. یک “سفر لذت” نیز به اهدای مسابقات اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید