اختلاف 6 کودک زیر 18 سال در قزوین به صلح منجر شد


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840395

به همت مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین؛

در سه ماه گذشته بیش از 6 پرونده جنایی در استان قزوین مربوط به کودکان زیر 18 سال منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبا رضایی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: کودک زیر 18 سال قزوینی که با دریافت درخواست وکیل به اتهام سرقت مسلحانه در زندان به سر می برد و با مراجعه به مرکز صلح و سازش شکایت کرد. قزوین از زندان آزاد شد و پرونده او بسته شد.

وی افزود: در سه ماه گذشته بیش از 6 پرونده جنایی مربوط به کودکان زیر 18 سال منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس معاونت حقوقی کانون وکلای دادگستری قزوین تصریح کرد: فرزندان سرمایه های عظیم و بالقوه ارزشمندی در جامعه هستند. مجازات زودهنگام برای کودکان و نوجوانان ریشه های اخلاق و عزت نفس را می خشکاند که در بزرگسالی تأثیرات بسیار مخربی بر فرد می گذارد «و جامعه آن را خواهد آورد.

رضایی ادامه داد: سازش و حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه باعث پرورش و نهادینه شدن روحیه صلح و دوستی، گذشت و گذشت در بین افراد جامعه می شود که این اقدام بسیار خوبی است و در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

این مقام مسئول گفت: در حالی که آشتی افراد در مراجع غیر قضایی موجب ندامت و ترحم قلبی عاملان و رفع کینه و دشمنی بین افراد می شود و این امر با ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه پیوند تنگاتنگی دارد.

وی گفت: وکلای قزوین در سال گذشته در بیش از یک هزار و 500 مورد فتوحات و معاضدت از اعلام وکالت و اتباع کم بضاعت در استان قزوین دفاع کردند.

رئیس معاونت حقوقی کانون وکلای دادگستری قزوین گفت: لازم به ذکر است که کانون وکلای قزوین در سال گذشته 20 هزار ساعت مشاوره حقوقی رایگان به محاکم استان ارائه کرده است. هم آموزش و هم شعب کمیته امداد امام خمینی مشاوره حقوقی رایگان ارائه می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید