اخراج کارگران یمنی در قالب تبادل اسرا


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836858

رئیس کمیته امور اسیران به نقل از کمیته امداد ملی دولت یمن، با اشاره به نیات شوم عربستان سعودی، گفت افرادی که از عربستان به عدن اعزام شده اند، اسیر جنگی نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته زندانیان دولت ملی یمن در مصاحبه با المیادین گفت که پرونده زندانیان انسانی است و نباید مشمول هیچ گونه محاسبات سیاسی شود.

او افزود کسانی که از عربستان سعودی به عدن فرستاده شدند، کارگر بودند، نه زندانی. رفتار عربستان عمدی است و حاوی نیت سوء است.

المرتضی در ادامه گفت که عربستان سعودی در تلاش است تا با ابتکارات غیرواقعی بشردوستانه وجهه خود را بهبود بخشد. او همچنین به دنبال تهمت استفاده از عناصر خارجی در ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

وی تاکید کرد: پرونده زندانیان مصداق اعتمادسازی است و هرگونه اخلال در آن بر سایر پرونده ها نیز تاثیر خواهد گذاشت. این اقدامات عربستان منجر به سنگسار در این پرونده می شود.

المرتضی از آمادگی صنعا برای تکمیل پرونده تبادل اسرا خبر داد و گفت که کمیسیون اسیران صنعا فقط روی اسیران جنگی کار می کند.

وی همچنین به المسیره گفت که عربستان سعودی به دنبال ادغام کارگران یمنی و خارجی و اخراج آنها از کشورشان در قالب طرح های ویژه برای تبادل اسرا است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی از پرواز روز گذشته (جمعه) اولین هواپیمای حامل اسرا به یمن خبر داد. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید