اخلاق حسنه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بهترین الگوی جامعه بشری است/ مردم زنجان در همه صحنه ها پشت سر آرمان های انقلاب ایستادند.


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836730

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه حسن خلق نشانه کمال است، گفت: یکی از دلایلی که موجب تکمیل ایمان می شود داشتن اخلاق نیکو است و اخلاق نیکو پیامبر(ص) بهترین الگوی انسان است. جامعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان گفت: بزرگترین دستاورد روزه و ماه رمضان، رسیدن به تقوای الهی است، اما پس از رسیدن به تقوای الهی، آثار، برکات و معنویت آن باید تا ماه رمضان سال آینده حفظ شود.

وی افزود: امروز در جامعه ما خلأهایی وجود دارد اما روزه می تواند این خلاءها را پر کند اما یکی از دستاوردهای ارزشمندی که در ماه رمضان برای روزه دار ایجاد می شود خوش خلقی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در سایه عبادت در ماه مبارک رمضان هر فردی که روحیه خود را بهبود بخشد به راحتی در هنگام عبور از پل صراط در روز قیامت پای همه می لرزد، گفت: بنابراین یکی از اجازه ها برای عبور از پل صراط است. پل صراط با اخلاق نیکو. از سوی دیگر وجود اخلاق پسندیده از نشانه های رحمت خداوند در انسان است.

وی با تاکید بر اینکه حسن خلق نشانه کمال انسان است و مدارا با شخصیت را برمی انگیزد، انسان را به خود جذب می کند، گفت: یکی از دلایلی که موجب تکمیل ایمان می شود اخلاق نیکو است و به فرموده پیامبر اکرم(ص) همه اخلاق دارند. داشتن ایمان کامل خوب است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم استان زنجان حضور گسترده و باشکوهی در راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر داشتند، گفت: مردم زنجان همیشه در همه صحنه ها حضور دارند و آرمان های اسلام را پاینده هستند. نظام و انقلاب

وی در ادامه افزود: 5 شوال سال 60 هجری قمری سالروز ورود مسلم بن عقیل به عنوان کارگزار و نماینده امام حسین(ع) به کوفه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه 18 اردیبهشت مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است، گفت: این گروه اولین گروهی است که در رویدادهای خاص مانند سیل، زلزله، حوادث هولناک حضور یافته و خدمات ارائه می دهد. اما علاوه بر کارکنان سازمان: اکثر افراد هلال احمر را جوانان داوطلب تشکیل می دهند که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات انجام می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید