ادامه وضعیت بحرانی انرژی در انگلیس


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896954

بسیاری از شرکت ها و فعالان اقتصادی در انگلیس می گویند: با قیمت فعلی برق و گاز، بعید است در فصل زمستان آینده به فعالیت خود ادامه دهند و مجبور به تعطیلی خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاره جنوب، نیل گرانت، هتلدار انگلیسی گفت: افزایش قیمت برق و گاز، بسیاری از هتل ها و بنگاه های اقتصادی مرتبط با صنعت گردشگری در شهرک وستکاک را در ماه های آینده از کار خواهد انداخت.

او که مدیر هتل سلتیک راس است هفته گذشته قیمت قبض برق خود را در اینترنت منتشر کرد و پس از آن بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها دست به اقدامی مشابه زدند و نسبت به گرانی قبوض برق اعتراض کردند.

گرانت فاش کرد که 18262 یورو قبض برق برای جولای امسال دریافت کرده است که معادل حدود 550 میلیون تومان است و این رقم برای جولای 2021 معادل 8324 یورو معادل حدود 250 میلیون تومان و برای ژوئیه 2019 معادل 7700 یورو است. 230 میلیون تومان.

وی می گوید: با توجه به قیمت فعلی برق و گاز، بسیاری از شرکت ها و مغازه ها در انگلیس در زمستان امسال از کار خواهند افتاد.

این هتلدار انگلیسی فکر می کند: ما به سمت یک بحران بزرگ پیش می رویم.

در شهر بانتری در جنوب غربی ایرلند، صاحب یک فروشگاه ماهی و چیپس به نام کاترین وارتون می گوید: اگر دولت وارد عمل نشود و از آنها حمایت نکند، در پایان ماه جاری مغازه خود را می بندد. ما شدیدا به کمک دولت نیاز داریم. قبض آب و برق ما برای مرداد ماه 5322 یورو – معادل حدود 160 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است؛ از ابتدای مهرماه یعنی چند روز دیگر قیمت قبوض انگلیس 80 درصد افزایش می یابد و ادعا می شود از ابتدای سال آینده قیمت برق و گاز در انگلیس دوباره افزایش می یابد.

وارتون با ارسال صورتحساب خود به صورت آنلاین می گوید: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم به تجارت خود ادامه دهیم. زیرا با افزایش قیمت برق و گاز در مهرماه قبض بعدی ما 10 هزار یورو خواهد بود. در طول شیوع کرونا مجبور شدیم فروشگاه خود را ببندیم اما موفق شدیم برگردیم، نمی‌دانم می‌توانیم دوباره این کار را انجام دهیم. .

این مغازه دار انگلیسی می گوید: با توجه به هزینه هایی که متحمل می شویم، آیا چاره ای جز بستن مغازه نداریم؟

وارتون تاکید کرد: همزمان با گران شدن برق و گاز، قیمت سیب زمینی، روغن و آرد نیز سر به فلک کشیده است، من و خواهرم مری 6 هفته است که برای پرداخت قبوض از مغازه پولی دریافت نکرده ایم.

در شهر Skibbereen در شهرستان کورک در ایرلند، صاحب یک نانوایی به نام راس فیلد می گوید: هزینه قبوض برق و گاز برای این تجارت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

او می گوید: مثل همه مردم در همه جا هزینه های ما مانند دستمزد، بیمه، بنزین و بسته بندی هم افزایش می یابد.

این نانوای انگلیسی می گوید: از ابتدای درگیری نظامی در اوکراین، قیمت تمام مواد اولیه ما از جمله شکر و آرد افزایش یافته و ما نیز تحت تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفته ایم.

فیلد می گوید: اگرچه هزینه های ما افزایش یافته است، اما با افزایش قیمت شیرینی و نان، این افزایش هزینه را به دست مصرف کنندگان نرسانده ایم، اما اگر این روند ادامه پیدا کند همه را تحت فشار قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید