ادعای جنجالی ایندیپندنت: احمدی نژاد می خواست زنان را آزاد کند اما…

ادعای جنجالی ایندیپندنت: احمدی نژاد می خواست زنان را آزاد کند اما…

فریده شجاعی همسر زنده یاد منصور پورحیدری در خصوص دیدار استقلال و سپاهان و حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اظهاراتی را بیان کرد.

از وضعیت تیم استقلال خبر دارید؟

بله خوشبختانه استقلال اردوی خوبی در ترکیه داشت و تصاویری که از تمرین این تیم دیدم نشان می دهد که همه در شرایط خوبی هستند. امیدوارم این وضعیت روحی خوب با وضعیت جسمانی خوب همراه شود تا بالاخره استقلال با قدرت به لیگ برتر بیاید.

نظر شما در مورد استقلال مدل جدید چیست؟

خوشحالم که استقلال مربی خوبی پیدا کرد، البته باید از مجیدی هم تشکر کرد که بعد از 9 سال قهرمانی شیرین و قدرتمندی را برای استقلال به ارمغان آورد، اگرچه دوست داشتیم بماند اما او رفت تا بالاخره باشگاه یک مربی خوب دیگر پیدا کند. .. امیدوارم قهرمانی استقلال با این مربی پرتغالی تکرار شود. هرچند همچنان منتظر سومین ستاره آسیا هستیم که امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد.

بازی استقلال و سپاهان در هفته اول را چگونه پیش بینی می کنید؟

بازی مقابل یک تیم خوب اصفهانی همیشه سخت بود. مخصوصا سپاهان امسال برای لیگ برتر آماده شده است. با این حال هیچ وقت نمی توانم باخت را برای استقلال پیش بینی کنم چون نمی توانم او را تحمل کنم و امیدوارم استقلال در هفته اول برنده شود.

آیا می دانستید که گفته می شود فیفا تاکید می کند که زنان باید در ورزشگاه های لیگ و همچنین مسابقات ملی حضور داشته باشند؟

ما سال ها تلاش کرده ایم این کار را انجام دهیم. زمانی که من نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال بودم، با سپ بلاتر (رئیس وقت فیفا) جلسه داشتیم. بلاتر در این مورد با آقای احمدی نژاد صحبت کرد و باید این فرصت داده می شد. در یکی از مسابقات تیم ملی به همراه مربیان داوری و جمعی از بانوان فدراسیون به ورزشگاه رفتیم و از نزدیک بازی را دیدیم. هیچ اتفاقی نیفتاد اما نمی دانم چه شد که در نهایت زنان را به ورزشگاه راه ندادند.

طاقت دیدن شکست استقلال را ندارم/ احمدی نژاد می خواست زنان را آزاد کند اما…/ اگر به درخواست فیفا عمل نکنیم محروم می شویم.

آیا فکر می کنید در نهایت این اتفاق می افتد؟

قطعا این اتفاق خواهد افتاد. چون اگر نخواهیم از فیفا و AFC اطاعت کنیم جریمه یا محروم می شویم. وقتی AFC و فیفا در مصر هستند، بالاخره باید این کار را انجام دهیم.

به‌عنوان یک زن و کسی که در طول زندگی‌اش همیشه با فوتبال همراه بوده، آیا امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود دارد؟

این قطعا امکان پذیر است. وقتی زنان ما به کنسرت می روند، وقتی در سینما حاضر می شوند و در کنار خانواده از برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی لذت می برند، چرا نسبت به فوتبال حساسیت بیش از حد وجود دارد؟ دختران فوتبالیست ها، مادران فوتبالیست ها، همسران و خواهران آنها و بسیاری از علاقه مندان به این ورزش دوست دارند به استادیوم بیایند و مسابقات فرزندان و همسرانشان را از نزدیک تماشا کنند. انتظار داریم به زودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم.

آیا خودتان در جریان زنده فوتبال زنده یاد پورحیدری بازی های آنها را از داخل استادیوم یا سکوها دیده اید؟

بله، من بسیاری از مسابقات منصور را در ورزشگاه تماشا کردم. یکی از مهمترین آنها بازی فینال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه امجدیه بود که اگر اشتباه نکنم منصور پورحیدری با یک پاس مسعود معینی را در موقعیت گلزنی قرار داد و با همان گل تیم تاج اسرائیل را شکست داد و قهرمان آسیا شد.

دیدگاهتان را بنویسید