ادعای عجیب کاوه رضایی; من بازیکن استقلال هستم

بازگشت کاوه از اودورلی بلژیک به استقلال

او در نقل و انتقالات تابستانی پس از تنش های فراوان و اخبار ضد و نقیض درباره رضایی، سرانجام باشگاه اودرلی بلژیک را ترک کرد و راهی لیگ ایران شد. آمار این مهاجم فصل گذشته لیگ به هیچ وجه قابل دفاع نبود. او در 13 بازی که انجام داد حتی یک گل هم به ثمر نرساند اما با هیاهوی فراوان راهی تهران شد تا در تمرینات استقلال شرکت کند.

نکته عجیب بازگشت او به تمرینات استقلال این بود که هر اتفاقی افتاد خبری از قرارداد رسمی نبود و در نهایت به دقیقه 90 رسید و بعد از چند بازی دوری مشخص شد که لیست استقلال پر است و این باشگاه توان مالی ندارد. نام کاوه رضایی. به لیست خود اضافه کنید.

در آن زمان تیم مدیریت آجورلو تلاش زیادی کرد تا نام ارسلان مطهری را از لیست خارج کند تا راه را برای عقد قرارداد با کاوه رضایی هموار کند اما مطهری حاضر به جدایی از استقلال نشد و در نهایت منجر به جدایی مطهری و فسخ قرارداد با استقلالی ها شد. در زمان کناره گیری، به حدی مستقل شد که حضور کاوه رضایی را محدود کردند.

ادعای عجیب کاوه رضایی;  من بازیکن استقلال هستم

یک قرارداد تراکتورسازی و یک تفاهم نامه عجیب

در آن زمان رضایی که قرار ملاقاتش به آخرین روز نقل و انتقالات موکول شده بود بالاخره مجبور شد راهی تراکتور شود. او که امیدوار بود بتواند برای نیم فصل به استقلال بازگردد، به دنبال عقد قرارداد 6 ماهه با تراکتورسازی بود اما قوانین نقل و انتقالات این اجازه را به او نداد و مجبور شد قراردادی یک ساله امضا کند. این در حالی است که رضایی در اتفاقی قابل تامل به مدیران تراکتورسازی اعلام کرد که بین مدیرعامل وقت تراکتور، آجورلو و کاوه رضایی تفاهم نامه ای منعقد شده که می تواند نیم فصل تراکتور را ترک کند و به استقلال برود. سوالی که بعید به نظر قانونی استناد شود. به طور معمول، قرارداد بین بازیکن و باشگاه شخص ثالث نمی تواند موثر باشد. کاوه رضایی توانست بر اساس این تفاهم نامه در نیم فصل قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کند و حالا در مواجهه با مراجعه مدیران تراکتورسازی به کمیته تعیین وضعیت به آنها مراجعه کرد و اعلام کرد که بازیکن استقلال است و این چرا قراردادش را فسخ کرد..

استقلال رضایی را نمی خواهد

پس از فسخ قرارداد رضایی با تراکتورسازی، از صحبت های مدیرعامل و سرمربی استقلال مشخص می شود که هیچ رویکردی برای کاوه رضایی ندارند و به دنبال جذب بازیکن خارجی هستند. لیست استقلال پر است و تنها یک بازیکن می تواند آن را دریافت کند و طبق اطلاعات دریافتی ساپینتو وی در حال بررسی وضعیت 5 بازیکن خارجی است تا در نهایت نام یکی از آنها را به باشگاه معرفی کند.

در این شرایط معلوم نیست ادعای استقلالی بودن کاوه رضایی بر چه اساسی بوده و آیا این ادعاها مبنای قانونی دارد یا خیر. در مجموع این سوال پیش می آید که آیا امکان دارد بازیکنی با تفاهم نامه با استقلال و بدون قرارداد ثبت شده بازیکن این تیم محسوب شود و بعد بدون قرضی با تراکتورسازی قرارداد ببندد؟ این یکی از مشکلات عجیب قرارداد در فوتبال ایران است که کمیته تعیین وضعیت باید پاسخگوی آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید