ادعای مقام ارشد آمریکایی درباره سیاست منطقه ای ایران

ادعای مقام ارشد آمریکایی درباره سیاست منطقه ای ایران

یک مقام عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز جلسات کارگروه آمریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، بار دیگر ادعاهای بی اساس درباره سیاست منطقه ای و فعالیت های موشکی و هسته ای ایران را تکرار کرد. .
ادعای مقام ارشد آمریکایی درباره سیاست منطقه ای ایران

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، یک مقام عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز نشست های کارگروه آمریکا با کشورهای عضو این سازمان ادعاهای بی اساس درباره سیاست منطقه ای و فعالیت های موشکی و هسته ای ایران را تکرار کرد. شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

این مقام آمریکایی مدعی شد که توافق روشنی بین آمریکا و کشورهای شرکت کننده در این نشست ها وجود دارد، مبنی بر اینکه خطرات منطقه از یک منبع یعنی ایران سرچشمه می گیرد. خطرات برای ایران در توسعه موشک های کروز و بالستیک، ساخت پهپادها و تحویل این تسلیحات به متحدان خود آشکار می شود که به طور مستقیم و از طریق گروه های نیابتی امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کند.

به گفته این مقام آمریکایی، طی چند سال گذشته تحولات آشکاری در سیستم دفاعی آمریکا و خلیج فارس رخ داده است زیرا «یک کشور به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

این مقام پنتاگون ادامه داد: «همه با هم کار می‌کنند تا تهدیدات فوری را مورد بحث و بررسی قرار دهند و فرصت‌هایی را برای هم افزایی شناسایی کنند.» البته، تصمیماتی در رابطه با اشتراک‌گذاری اطلاعات و خرید تجهیزات مورد نیاز برای زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران، با تکرار برخی ادعاهای تکذیب شده مبنی بر همکاری نظامی مسکو و تهران در جنگ علیه اوکراین، گفت: اکنون ایرانی ها با آموختن دانش فراوان در زمینه استفاده از تجهیزات نظامی به منطقه بازخواهند گشت. سلاح های مرگبار آنها برای رویارویی با بزرگترین تهدیدها “ایجاد خاورمیانه”.

وی با بیان اینکه بی ثباتی در منطقه قابل پیش بینی است، تاکید کرد: باید برای آنچه در پیش است برنامه ریزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید