ادعای وال استریت ژورنال: ایران درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی را پس گرفته است، اما همچنان خواستار تضمین های سخت گیرانه تر از آمریکا است.

ادعای وال استریت ژورنال: ایران درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی را پس گرفته است، اما همچنان خواستار تضمین های سخت گیرانه تر از آمریکا است.

روز جدید به گفته منابع آگاه، ایران پیش از این با پس گرفتن درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا موافقت کرده است. اما همچنان خواهان تضمین‌های قوی‌تری است که واشنگتن از برجام خارج نخواهد شد یا تحریم‌ها را دوباره علیه تهران اعمال نخواهد کرد.

وال استریت ژورنال مدعی است که ایران درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی را پس گرفته، اما از آمریکا ضمانت های قوی تری خواسته است.

به گفته منابع آگاه، ایران پیش از این با پس گرفتن درخواست خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا موافقت کرده است. اما همچنان خواهان تضمین‌های قوی‌تری است که واشنگتن از برجام خارج نخواهد شد یا تحریم‌ها را دوباره علیه تهران اعمال نخواهد کرد.

دیپلمات ها می گویند تهران همچنین خواستار پایان دادن به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مواد هسته ای کشف شده در ایران است، خواسته ای که ایالات متحده و متحدان اروپایی اش بارها در برابر آن مقاومت کرده اند. طرف‌ها گفته‌اند که تحقیقات تنها زمانی پایان می‌یابد که آژانس قانع شود که ایران به سؤالات خود در مورد منبع مواد هسته‌ای و اینکه برای چه چیزی استفاده شده است، پاسخ داده است.

ایران و آژانس سازمان ملل در ماه فوریه بر سر چارچوبی برای تلاش برای پایان دادن به تحقیقات هسته‌ای با یک جدول زمانی برای پاسخگویی تهران به سؤالاتش توافق کردند، اما ایران نتوانسته است به آن عمل کند.

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر و پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران، دیپلمات های غربی می گویند شکست توافق برای احیای برجام می تواند احیای توافق هسته ای را غیرممکن کند.

دیدگاهتان را بنویسید