ارائه آموزش برای جبران کاستی های آموزشی کرونا


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877454

یکی از حوزه‌هایی که بیشتر تحت تأثیر اپیدمی تاج قرار گرفت، موضوع آموزش دانش‌آموزان بود تا ماه‌ها نتوانند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند و مربیان را بر آن داشت تا دوره‌های جبرانی را در نظر بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، بالاخره بعد از گذشت بیش از دو سال ویروس تاج در کشورمان کنترل شد و اکنون خبری از شهرهای قرمز و نارنجی نیست و بسیاری از شهرهای کشور در آبی. تعداد مرگ و میر روزانه کرون در کشور حتی در برخی روزها به صفر رسیده است.


دوره آموزشی تابستانی برای جبران کاستی های زمان تاج

یکی از زمینه هایی که در ایام شیوع تاج و تخت بسیار متضرر شد، آموزش دانش آموزان به گونه ای بود که ماه ها متوالی نتوانند از آموزش های حضوری بهره مند شوند و مسئولان آموزش و پرورش را بر آن داشت تا دوره های جبرانی را در نظر بگیرند. .

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ستاد ملی تاج به منظور جبران کاستی های آموزشی، پژوهشی و آموزشی ناشی از تاج در تابستان مصوب کرده است.

وی گفت: در گذشته با وجود تلاش برخی رسانه ها خوشبختانه مدارس دایر و استقبال دانش آموزان بود.


شش هفته آموزش تابستانی جبرانی برای هنرجویان سوارکاری

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در خصوص برگزاری کلاس های جبرانی در تابستان برای دانش آموزان یزدی گفت: است.

وی گفت: ما به دنبال تامین اعتبار برای این پروژه هستیم. این پروژه برای پوشش دانش آموزانی که نیاز به کار بیشتری در تابستان دارند برنامه ریزی شده است.


b3e91e7f 2ab9 4eb0 9aad febaca8f7d06 خبر خاکستری

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: هدف تربیت دانش آموزانی است که در سال تحصیلی با توجه به ارزیابی های تشریحی و نهایی انجام شده در سال جاری در مدت شش هفته موفق نبودند.

رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: آموزش دروس ویژه که نیاز به تلاش بیشتری دارد با برگزاری کلاس هایی در سطح مدارس از پیش تعیین شده انجام می شود.

وی گفت: زمان دقیق برگزاری این کلاس ها به زودی اعلام می شود و دانش آموزان با مراجعه به مدارسی که تعیین می شود ثبت نام خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح این است که کلاس ها رایگان باشد و دانش آموزان بیشتر دعوت شوند و اجباری نباشند اما برای جبران عقب ماندگی دانش آموزی تاکید می شود دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند در این کلاس ها حضور یابند.

رحیمی نژاد افزود: زمان دقیق برگزاری این کلاس ها فعلا مشخص نیست، چون هنوز اعتبارات تامین نشده است، اما به محض نهایی شدن طرح اجرا، قطعا با اطلاعات دقیق تری اطلاع رسانی خواهد شد.


توضیحات بیشتر در مورد دوره تحصیلی دانش آموزان یزدی در تابستان

سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: تحصیلات یا هر چه کمتر داشته اند بیشتر آسیب دیده اند.

وی افزود: در این راستا و برای جبران این کاستی ها طرح آموزش جبرانی در نظر گرفته شده است که همه مقاطع اعم از ابتدایی و متوسطه را شامل می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یزد گفت: دانش آموزان ابتدایی که در کارنامه خود نیاز به تلاش بیشتر یا قابل قبولی را کسب کرده اند، قرار است این دانش آموزان در اولین دوره زبان فارسی و ریاضی در این طرح شرکت کنند که صرفا در نظر گرفته شده و در نظر گرفته شده است. در دوره دوم زبان، ریاضی و علوم فارسی.

بهادرزاده گفت: در هر مبحث باید 24 جلسه آموزشی و در نهایت سه روز در هفته با احتساب گلاب، یعنی. روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در مدرسه حضور خواهند داشت و از دوره های آموزشی استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: البته برای رشد عاطفی و روانی دانش آموزان و حضور پرشورتر در کلاس، کلاس های تربیت بدنی و پرورشی برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: پس از پایان کلاس ها از دانش آموزان در شهریورماه آزمون گرفته می شود و در صورت پیشرفت قابل قبول می توان به مقاطع بالاتر ارتقاء یافت.

وی گفت: کلاس ها باید با کمک هزینه والدین بسیار کم برگزار شود، اما در مناطق کم برخوردار، کارکنان آموزش و پرورش استان به دنبال اعتبار بیشتری هستند تا شرایط به گونه ای باشد که پولی از آنها دریافت نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید