ارائه به مراجع قضایی و صدور اخطاریه زیست محیطی به دو نفر از روستاییان نهاوند


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879230

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اعلام کرد؛

عزیز گیاسی از معرفی دهیار به قوه قضائیه و صدور اخطار زیست محیطی به دهیار دیگر در مرکز نهاوند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان، عزیز گیاسی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در گفت و گو با خبرنگاران; گفت: به دلیل تخلیه زباله و زباله در حاشیه رودخانه گاماسیاب و پل حمل و نقل


اخطار زیست محیطی مربوطه برای جابجایی و تخلیه به محل مناسب به یکی از مراکز گردشگری بخش مرکزی نهاوند به دهیار روستا ابلاغ شده است..


وی بیان کرد: در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر، دهیار مربوطه به محاکم قضایی ارائه می شود..


غیاثی همچنین اعلام کرد: یکی دیگر از اهالی روستا در روستاهای بخش مرکزی نهاوند به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات مدیریت پسماند (دفع فضولات حیوانی، زباله، زباله های روستایی و مصالح ساختمانی در داخل).


رودخانه گاماسیاب) برای صدور حکم از سوی مراجع قضایی به دادسرای نهاوند معرفی شد..


وی گفت: محیط زیست متعلق به همه ماست و همه باید در حفاظت از آن کوشا باشیم و این اداره با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد..


رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند ادامه داد: بازدید و پایش واحدهای آلاینده هوا از جمله معادن دولومیت واقع در حاشیه منطقه حفاظت شده ملوسان و سایت های تولید آسفالت انجام شد..


وی افزود: پس از این بازدیدها به یکی از کارخانه های تولید آسفالت نهاوند به دلیل آلودگی هوا اخطار داده شد..


غیاثی همچنین از بازدید از شهرک صنعتی نهاوند خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آلودگی یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی نهاوند و شکایت برخی واحدهای صنعتی و تولیدی همجوار هنگام صدور دستور تعطیلی.


رئیس یگان تا رفع آلودگی جهت پیگرد قانونی و مجازات قانونی به مراجع قضایی معرفی شد..


وی ادامه داد: با توجه به بازدید و پایش شهرک صنعتی نهاوند و نامناسب بودن محیط شهری برای مدیریت پسماندهای صنعتی واحدهای صنعتی، تدبیر و امید محیط زیستی برای رفع مشکلات زیست محیطی است.


محیط زیست شهر اعلام شد.


غیاثی در پایان گفت: در این ابلاغیه تاکید شده است در صورت عدم مدیریت صحیح پسماند از طریق قوه قضائیه، اداره محیط زیست نسبت به ترک قانون اقدام لازم را انجام خواهد داد..


انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید