ارادت خاص و خالصانه اهل سنت به حضرت علی (ع) / امیرالمومنین (ع) الگویی ناب برای مسلمانان جهان است.


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883698

بازماندگان با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاص و خالصانه ای به حضرت علی (ع) دارند و علمای اهل سنت آثار زیادی در مورد حضرت علی (ع) و فضایل آن حضرت نوشته اند و برای آن حضرت احترام خاصی قائل هستند، اظهار داشتند: بی شک امروز تشنه مردم هستند. عدالت و معنویت باید بیش از هر زمان دیگری از حضرت علی (ع) الگو بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندنگان امام جماعت بندرپل سنت در گفت و گو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه ملا علی (ع) مظهر عدالت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است، گفت: عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام. پیامبر اکرم(ص) یکی از پایه هاست. وحدت و یگانگی اصلی مسلمانان این است که دشمنان اسلام و نظام همواره با ایجاد تفرقه سعی در کاشت بذر اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی دارند.

یک عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: مولی المحدین امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام مظهر و مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است، شخصیتی برای که همه نیکی ها و نیکی ها او را هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه ملا علی(ع) در بین جامعه اهل سنت از احترام و جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: شخصیت، شجاعت و عظمت حضرت علی(ع) همواره در تاریخ ذکر شده و در کتب اهل سنت ذکر شده است.

امام جمعه بندرپل با اشاره به اینکه اهل سنت و شیعه ارادت خاصی به اهل بیت و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) دارند، خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) فرمودند: فردا پرچم را به دست می دهم. کسی که خدا و او رسولش را دوست دارند و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند. او مهاجمی است که نمی گریزد و از میدان جنگ بر نمی گردد تا اینکه خداوند (قلعه خیبر) را با دستان خود باز کند.

بازماندگان با اشاره به کلام قرآن فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ یَسْتَعُونَکُمْ اهل البیتِ وَ تَطهِّرَکُمْ» خداوند اراده کرد که پلیدی را از اهل بیت شما بزداید. ص)) و تو را بسیار پاک نگه دارد».

نائب رئیس هیئت روحانیت بندرخمیر با بیان اینکه مقام و عظمت حضرت علی (ع) قابل توصیف نیست و تاکید کرد: امیدوارم همه مسلمانان شیعه و سنی سیره امیرالمومنین علی (ع) را تغییر دهند. الگویی برای زندگی آنها

بازماندگان با تأکید بر اینکه جوانان باید با ابعاد شخصیتی و فضایل حضرت علی (ع) آشنا شوند، گفتند: پیامبر خدا (ص) در بیان برخی از فضایل آن حضرت فرمود: هر که می خواهد به آدم و علم و دانش او بپردازد. نوح» و تقوای او، ابراهیم، ​​صبرش، موسی، عظمتش، عیسی و عبادتش را ببینید، علی بن ابی طالب را ببینید.

امام جمعه بندرپل با بیان اینکه زبان نمی تواند عظمت، عظمت و فضایل حضرت علی (ع) را بیان کند، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که مولای متقیان علی (ع) بعد از پیامبر بزرگ اسلام (ص) نمونه کامل است. از این خوب است
شیخ جاماندگان تاکید کرد: جوانان باید با ابعاد فردی و فضایل حضرت علی (ع) آشنا شوند تا بتوانند در زندگی خود موفق شوند، بر مشکلات فائق آیند و از حقوق خود دفاع کنند.

بازماندگان با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاص و خالصانه ای به حضرت علی (ع) دارند و علمای اهل سنت آثار زیادی در مورد حضرت علی (ع) و فضائل آن حضرت نوشته اند و برای آن حضرت احترام خاصی قائل هستند، اظهار داشتند: بی شک امروزه تشنه مردم هستند. عدالت و معنویت باید بیش از هر زمان دیگری از حضرت علی (ع) الگو بگیرد.

امام جمعه شهرستان بندرپل با یادآوری اینکه حضرت علی (علیه السلام) در دامان پیامبر اسلام (ص) پرورش یافته است، تصریح کرد: در دنیای امروز که معنویت بشر از بین رفته است، ارائه شخصیت های منحصر به فردی مانند حضرت اهمیت دارد. علی که در تمام مراحل زندگی گرانقدر خود الگو و نمونه است، این برای مردم بود. شایسته و لازم است.
وی با بیان اینکه امام علی مظهر عدالت، رهبری و حکومت بود، تصریح کرد: وی بیان کرد: حضرت علی علیه السلام دارای صفات اخلاقی بسیار خوبی از جمله عدالت، گذشت، مهربانی با مصیبت دیدگان و افراد جامعه، رسیدگی به ایتام و احساس دلسوزی ملاعلی نسبت به محرومان بود که همه باید از ایشان بیاموزیم.

امام جمعه شهرستان بندرپل با بیان اینکه صحبت از بزرگواری و عظمت ابن ام رسول همسر حضرت علی (ع) کار آسانی نیست. روایات و احادیث فراوانی وجود دارد که فضایل و مناقب او را به وضوح نشان می دهد; در فضایل و شخصیت ملاعلی همین بس که محرم اسرار پیامبر بود و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله راز خود را با او در میان گذاشت.

جاماندگان تصریح کرد: امیدوارم با یادآوری و بازگویی مقام و منزلت حضرت علی (علیه السلام) و پیروی از سیره آن حضرت، گامی در جهت تقویت وحدت واقعی و وحدت ضد دشمنی بین برادران ایمانی شیعه و سنی برداشته شود. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید