اربعین راه رسیدن به دل عاشقان به حسین (ع) / آماده سازی خسواری برای دیدار با زائران اباعبدالله


ساعت: 21:04
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879056

در این ایام که زمزمه های پیاده روی اربعین به گوش می رسد، تنها زیارت حرم رفیق مهربان در دل هزاران عاشق امام حسین (ع) خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، برای ما که از کودکی با نام امام حسین (ع) بزرگ شده ایم، در کار خود به عظمت آن حضرت متوسل شده ایم، مراسم مظلومیت آن حضرت را در خانه هایمان برپا کرده ایم، زیارت معبد آن حضرت است. یک نعمت بزرگ و شادی وصف ناپذیر.

مگر می شود دلت را برای زیارت سرور و سالار شهیدان پر نکرد، مگر می شود حسین (ع) را دوست داشت، اما منتظر نبود تا پرچم بارگاهش را ببینی، با این دلتنگی و فراق چه کنیم؟ این تنها زیارتی است که رحمتی گذرا در دل هزاران عاشق امام حسین (ع) خواهد بود.


0895beca c411 4515 8008 bb676e762108 خبر خاکستری

مرز خسوری از زمان فوران ولیعهد در سال 1998 به روی نمازگزاران بسته بود و اکنون مسئولان می گویند که این مرز امسال بازگشایی می شود تا راهی برای دل های عاشقان برای رسیدن به حسین (ع) در مسیر اربعین فراهم شود.

آقای کریمی خواربارفروش به مرصاد گفت: از زمانی که ولیعهد آمد قلبم پر از عبادت در حرم اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) شد. اسمش را می‌آورم و اشک نمی‌ریزم.»

وی افزود: هر چه در زندگی به دست آورده ام مدیون نام امام حسین (ع) است، من صاحب چیزی نیستم، دارویی ندارم، زندگی من امام حسین (ع) است. من پیرمردی هستم و مسیرهای دیگر اربعین از من دور است. نزدیک ترین راه برای من پیرمرد همین مرز خسروی است. خدایا بازش کن دیگه ) برای بازدید.


51898125 be31 4d22 b0ec 33e6f91bc08a خبر خاکستری


اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران در مرز خسروی در حال انجام است

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: دانشگاه تمام تلاش خود را می کند تا امکانات لازم را برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران فراهم کند.

وی افزود: مراسم اربعین از 26 شهریورماه آغاز می شود اما دانشگاه بیست روز قبل از مراسم و حداکثر تا دو هفته بعد از مراسم خدمات خود را به زائران ارائه می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ایجاد سه بیمارستان صحرایی با همکاری نهادهای دیگر مانند ارتش، گفت: بیمارستان های کسرشیر و سرپل ذهاب از تجهیزات کامل برخوردار هستند. ضمناً نمازگزاران به دارو نیاز دارند تا با جمع آوری داروهای لازم نگهداری شود.

شکیبا افزود: 70 دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زائران مستقر می شود و بالگرد آماده خدمات رسانی است.

شکیبا خاطرنشان کرد: بحث تامین آب شرب سالم، زهکشی و جمع آوری زباله از دیگر الزامات مرز خسروی است که در حال رایزنی با دستگاه های ذیربط هستیم تا استان کرمانشاه به عنوان میزبان در این زمینه با مشکل مواجه شود. بودن.

وی گفت: زائران عزیز قبل از استقرار باید اطلاعات و مکان آنها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. موضوع فروش مواد غذایی توسط دستفروشان نیز باید رصد شود زیرا هوا گرم است، برخی از ارادتمندان دستفروشان مریض می شوند و ممکن است روزهای بدی پیش بیاید.

شکیبا گفت: پزشکان، ماماها و پرستاران در مرز خسروی مستقر خواهند شد و دانشگاه علوم پزشکی برنامه های مناسبی در این زمینه دارد.

هومن رفیعی رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: با توجه به مساعدتر بودن شرایط جوی، زائران زیادی علاقه مند به انتخاب مرز خسروی برای مراسم اربعین هستند.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی در حال طراحی سامانه ای است که از طریق آن مدیران و کارکنان علوم پزشکی می توانند محل استقرار کادر درمانی را رصد کرده و از خدمات و نیازها مطلع شوند.

رفیع خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت برنامه هایی برای پایداری نیروهای پزشکی و بهداشتی در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته از میهمانان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی و خدمت رسانی کنیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید