ارتقای جایگاه ایران در منطقه و نظام بین الملل دستاورد مهم سوم خرداد است/ هرمشهر با اراده و غیرت دینی شهرهای اقتصادی و فرهنگی آزاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در آستانه سوم خرداد و آزادسازی هرمشهر، میزگرد تخصصی «نقش مردم در آزادسازی هرمشهر و جایگاه عملیات بیت المقدس در انقلاب اسلامی» برگزار شد.

در این میزگرد جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی و اساتید دانشگاه از جمله غلامرضا کریمی مدیرکل حراست و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله محمد صادقیان فرماندهی هوانیروز را برعهده دارند. دفاع از حضرت علی اکبر اراک، سید ناصر حسینی مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح، محمدی رئیس قرارگاه حفاظت سپاه روح الله، شهرجردی معاون روابط عمومی سپاه روح الله، فرامرزی رئیس اداره کل جانبازان برای حفاظت و تعدادی از مقامات دیگر.


598a6589 7f30 47b8 ae4c e05bd6d4115e خبر خاکستری

گلمرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و از رزمندگان دفاع مقدس در این میزگرد با اشاره به اهمیت جهاد تابعین در دفاع مقدس و لزوم بیان داستان هشتم از حماسه های جنگ تحمیلی می گویند: خمینی و روح معنوی حاکم در انقلاب اسلامی پاسداری مقدس از ملت ایران ماهیت تماما اسلامی دارد و رزمندگان اسلام با روحیه فداکاری از کشور و ارزش های اسلامی دفاع کردند. و جهاد و به تعبیر امام خمینی کفر و در دفاع مقدس سرآغاز گفتمان انقلاب اسلامی به تمام دنیا بود.


فتح خرمشهر یکی از فتوحات بزرگ و آثار ویژه امداد الهی برای مسلمانان است.

وی افزود: در تاریخ دفاع مقدس و ایران، فتح هرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی و یکی از فتوحات بزرگ و آثار ویژه امداد الهی برای مسلمانان است.

کریمی گفت: در شرایطی که ایران در سال های قبل از انقلاب امتیازاتی را از دست داد اما در دفاع مقدس با خلق این حماسه های ماندگار، وقایع گذشته به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان تکرار نمی شود. و رزمندگان، ملت ایران، یک وجب از ایران عزیز در دست دشمن نمانده بود.

وی ادامه داد: عملیات حماسی و غرورآفرین بیت المقدس که در نهایت به فتح هرمشهر انجامید با رمز مقدس یا علی بن ابی طالب(ع) آغاز شد. ع.) اما به دلیل هوشیاری تدریجی دشمن و بروز مشکلات احتمالی، عملیات یک هفته به تعویق افتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: 6 هزار شهید موفق شدند که توانستند قدم بگذارند و بیش از یکصد و ده کیلومتر را آزاد کنند و به همین دلیل عملیات بیت المقدس بسیار مهم است. و باید توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نقش استان مرکزی در عملیات بیت المقدس گفت: جهاد سازندگی و نیروهای خارجی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده اند که این افتخار را به نام فاتحین هرمشهر و شهید نیازعلی طالبی به ثبت رسانده است. شهید عملیات بیت المقدس است که در شب آزادسازی هورامشهر به شهادت رسید.


300bf7bf 9b2e 4e76 8ee6 9d4068b0ae34 خبر خاکستری

کریمی افزود: سالروز آزادسازی هرمشهر علاوه بر اینکه یادآور دوران ملت ایران و جانفشانی ها و مجاهدت های آنان است، دستاوردهای بسیاری برای انقلاب و ملت ایران دارد. این روزها فرصت خوبی است تا دوباره آنها را بخوانیم.» خرمشهر باید برای مردم به ویژه جوانان توضیح داده شود.


ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل دستاورد مهمی از زمان فتح خرمشهر است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای حماسه سوم خرداد ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نظام بین الملل است. به ثبت رسید و سرآغاز بسیاری از دستاوردهای ارزشمند در انقلاب بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مهمترین درس حماسه سوم هورداد را اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان خواند و گفت: آزادی خرمشهر می آموزد که اگر در برابر دشمنان وحدت برقرار شود توطئه های شیطانی آنها از این رو ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام با اتحاد و یکپارچگی خود در بیت المقدس عملیات حماسی آفریدند و فتح خرمشهر امید را در دل ملت زنده کرد و آینده درخشان انقلاب اسلامی را به تصویر کشید.


شهرهای اقتصادی و فرهنگی هرمشاه با اراده و غیرت دینی آزاد می شود

وی افزود: پیروزی در عملیات بیت المقدس علاوه بر نشان دادن ایستادگی ملت ایران در برابر ارزش های اسلامی، استواری آنها را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ثابت کرد و امروز باید برای فتح شهرهای آینده وحدت و عزم وجود داشته باشد. هرمشهر.» با اراده و همت دینی و انقلابی، شهرهای اقتصادی و فرهنگی هرمشهر قطعا آزاد خواهند شد.

کریمی تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر برتری قدرت خداوند و اراده الهی را بر ظالمان ثابت کرد و یکی از درس های مهم حماسه خرداد این است که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست و بنابراین اگر به قدرت خداوند تکیه کنیم پیروزی، مطمئناً ما در برابر ناملایمات پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به برنامه های استانی در سالروز حماسه فتح هرمشهر بیان کرد: استانی است و همه دستگاه های اجرایی، سازمان ها، راهبران، فرماندهان و مدیران در این ستاد مسئولیت دارند و هم افزایی و مشارکت همه جانبه در این ستاد امری مهم است. ضرورت مهم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد تاکنون بیش از 1250 برنامه مهم توسط ادارات، نهادها و سازمان ها به ویژه سپاه و بسیج پیش بینی شده است. و شعار راهبردی امسال در برنامه های جشن دفاع مقدس و مقاومت «ما قوی هستیم» است و رویکرد همه برنامه ها باید در این راستا برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید