اردوی وزنه برداری بانوان و آقایان با همین شرایط برگزار می شود


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892075

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره برنامه اردوی تیم ملی فدراسیون در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و جهان گفت: وزنه برداری ما افت محسوسی داشته است. ما باید برنامه های بلند مدت داشته باشیم. کار را شروع کرده ایم و پس از یک استراحت کوتاه اردوهای مستمر تیم ملی را آغاز می کنیم و مطمئنا اردوهای بانوان و آقایان با همین شرایط برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری پس از بازگشت تیم های وزنه برداری از قونیه گفت: در دو ماه اخیر تلاش کرده ایم آرامش نسبی خوبی در اردوهای تیم ملی ایجاد کنیم. که در مجموع چه در مسابقات ازبکستان و چه در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بچه ها خالصانه تلاش کردند و معتقدم هر کدام تمام تلاش خود را در تمام عرصه های بین المللی به کار خواهند گرفت.

انوشیروانی درباره برنامه فدراسیون برای اردوهای تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و جهان توضیح داد: وزنه برداری ما افت محسوسی داشته و این افت در اکثر اوزان کاملا مشخص است. ما باید برنامه های بلند مدت داشته باشیم. ما کار را شروع کرده ایم و می خواهیم بلافاصله پس از بازگشت بچه ها پس از استراحتی کوتاه اردوهای مستمر تیم ملی را آغاز کنیم و مطمئنا اردوهای بانوان و آقایان با همین شرایط برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: وزنه برداری ایران می تواند تا المپیک 2024 برگزار شود و به این سطح از شایستگی دست یابد تا نتایج درخشانی کسب کند، اما با توجه به مشکلات فراوانی که در زیرساخت ها، سخت افزارها و تجهیزات ورزشی همه سطوح وجود دارد. خیلی سخت است. کاهش محسوس شرایط وزنه برداری در سراسر کشور ما را به سمت این مشکلات سوق داده است که البته با برنامه ریزی ها و همدلی های مردم در این رشته در صدد رفع این مشکلات هستیم.

نتایج ارزیابی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی

رئیس فدراسیون وزنه برداری در جمع بندی کلی از نتایج کسب شده در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از جمله اولین مدال طلای بانوان در تاریخ رویدادهای بین المللی گفت: فکر می کنم نکته امیدوارکننده این مسابقات درخشش بود. جوانان و ثابت کردند که وقتی همه چیز طبق برنامه پیش برود، انگیزه و جنبه های روانی آماده باشد، این جوانان می توانند قهرمانان بزرگی باشند. آنها نشان دادند که با وجود این شرایط سخت می توانند درخشان باشند.

انوشیروانی درباره رقبا و سطح کیفی تیم های شرکت کننده در مسابقات همبستگی نیز توضیح داد: از نظر مدال آوری بچه ها در این مسابقات بسیار عالی عمل کردند، البته تیم های قدرتمند و قدرتمندی مانند ازبکستان، اندونزی، قزاقستان و حتی عربستان. عربستان با تمام قوا وارد شد. عربستان یک مربی خارجی از لتونی آورد و این عربستانی نیست که قبلا می شناختیم و دیدیم که عربستان یکی از خوب هاست. ما خوب کار کردیم، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

به گفته رئیس فدراسیون، کادر فنی در تلاش است تا تیم دوم بزرگسالان را به عنوان پشتوانه تیم اصلی تشکیل و کنترل کند.

وی با فراخواندن جامعه وزنه برداری به همدلی و همراهی با فدراسیون و درک شرایط دوران تحول، تاکید کرد: مدیریت جدید برای ورزشکار ورود به رده بزرگسالان از رده جوانان ارزش قائل است و کاملاً آگاه است که تلاش زیادی لازم است. برای هر یک از این قهرمانان دانلود شده توسط خانواده، مربی، هیئت ها و پیشکسوتان استان.

بیشتر بخوانید:

کمری سرپرست اردوی تیم ملی وزنه برداری شد

«تالار گرم» مجتمع تختی خرم آباد افتتاح شد/ دیدار انوشیروانی با نماینده ولی فقیه لرستان

انوشیروانی: جهان در انتظار مسابقات جهانی وزنه برداری ایران است/کلمبیا برای کسب سهمیه المپیک مهم است

آر

دیدگاهتان را بنویسید