ارزش محصولات صنعتی کشور چقدر است؟

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803058

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: ارزش محصولات صنعتی کشور بالغ بر 100 میلیارد دلار به ارزش 30 میلیارد دلار است و صادرات 100 شرکت برتر کشور را تامین می کند. ارز لازم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی صادقی نیارکی در بیست و چهارمین رده بندی شرکت های برتر با اشاره به اینکه مجموع فروش 100 شرکت برتر کشور 45 درصد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده این 100 شرکت 18 درصد ارزش افزوده اقتصاد ملی است. گفت: اقتصاد کشورها توسط شرکت ها ساخته می شود و شرکت ها چهره خارجی و جایگاه اقتصاد یک کشور را تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت با کمتر از یک میلیون دلار فروش در کشور فعال است، گفت: چاره ای جز تقویت، حمایت و رفع موانع پیش روی مدیران اقتصاد ملی نداریم.

صادقی نیارکی با اشاره به ترکیب 500 شرکت برتر که حدود 50 درصد آنها مواد اولیه (مواد اولیه صنایع نفت و پتروشیمی، 30 درصد مالی و 20 درصد) تولید هستند، گفت: مشکل امروز ما اشتغال است. نیروهای متخصص که نیاز به توسعه صنایع ساختمان محور داریم و در این راستا باید فاصله حدود 30 درصدی بین فروش و ارزش افزوده را پر کنیم.

وی همچنین پیشنهاد کرد که شاخص پیچیدگی محصول به معیارهای شرکت های پیشرو اضافه شود و گفت: علاوه بر این در قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید نیز بحث رتبه بندی مطرح شده است و می توان این رتبه بندی را با قانون تطبیق داد تا بهترین شرکت ها . “از قانون استفاده کنید.

عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: ارزش محصولات صنعتی کشور بیش از 100 میلیارد دلار است که 30 میلیارد دلار آن اشیای قیمتی اعم از مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات و غیره، اما 100 شرکت اول صادرکننده ارز ضروری در تامین مواد اولیه سایر حوزه های فعالیت صنعتی در زنجیره وسیع صنایع کوچک و متوسط ​​کشور نقش دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید