ارزیابی ظرفیت انرژی ایران و ونزوئلا/مادورو: روابط با تهران


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836382

پس از دیدار وزیر نفت ایران و رئیس جمهور ونزوئلا؛

وزارت نفت در تشریح جزئیات سفر وزیر نفت به ونزوئلا گفت: در این سفر دیدار جواد اوجی با نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این سفر فرصت های همکاری در زمینه انرژی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت نفت ایران اعلام کرد که جواد اوجی وزیر نفت ایران در اوایل این هفته در راس هیئتی به ونزوئلا رفت و در جریان آن با الیسامی وزیر نفت ونزوئلا و تعدادی از مقامات ارشد ونزوئلا از جمله نیکلاس دیدار کرد. رئیس جمهور مادورو و دلسی رودریگز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا به طور جداگانه دیدار و بر توسعه روابط دوجانبه تهران و کاراکاس تاکید کردند.

وزیر نفت در آخرین پست توییتری خود در روز سه شنبه (4 مه) نوشت: امروز ما با رئیس جمهور محترم ونزوئلا، آقای مادورو و دیگر مقامات ارشد ونزوئلا دیدارهایی داشتیم. روابط ایران و ونزوئلا سابقه طولانی دارد و ما می خواهیم از همه فرصت های خود برای توسعه روابط و همکاری استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، ایران و ونزوئلا در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در قطر با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در زمینه صادرات خدمات فنی، انتقال فناوری، خدمات آموزشی، آموزش نیروی کار و همکاری در اداره توسعه صنایع پالایشی یادداشت تفاهمی به امضای وزیر نفت ایران و فلیکس پلاسنسیا گونزالس وزیر امور خارجه ونزوئلا امضا شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیراً در توئیتی به سفر وزیر نفت ایران و هیئت همراه به این کشور و نشست مشترک همکاری‌های انرژی اشاره کرد و نوشت: بر تعمیق دوستی و همکاری در حوزه انرژی تاکید کردم و رضایت ما را جلب کرد. و عشق به مردم ایران.”

وزیر نفت ایران در سفر به کاراکاس با دلسی رودریگز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا نیز دیدار کرد. این مقام ونزوئلایی پس از دیدار با اوجی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ما با آقای جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو در مورد توافقات راهبردی دیدار کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید