ارزیابی معلمان هفته آینده در دولت بررسی می شود/ بازگشت وعده های غذایی رایگان به دانش آموزان مناطق محروم


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836725

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی به شعار تبدیل شده است، گفت: هفته آینده در کمیسیون دولت بحث رتبه بندی معلمان مطرح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: آموزش و پرورش با 15 میلیون و 200 هزار دانش آموز، 7 میلیون پیش دبستانی، 970 هزار مربی شاغل و 970 هزار معلم جانباز و بازنشسته یک فعالیت است.

وی افزود: در کنفرانس آیسسکو متوجه شدم که همه کشورها به اهداف توسعه هزاره متعهد هستند، یعنی. سند از سال 2030 تا 2030 و کشورمان در این کنفرانس شرکت می کند. همچنین در سال 1392 رهبر انقلاب سیاست های مشترکی را برای ایجاد تحول اساسی در نظام انجام دادند و آموزش و پرورش را اعلام کردند اما باز هم در سطح مدارس اقدام مناسبی صورت نگرفت و نقشه مدارس از سند بنیادین نداریم. تغییر دادن.

نوری با اشاره به عدالت آموزشی و آموزش برابر گفت: بسیاری از مناطق دور افتاده از آموزش برابر بهره اندکی می برند، در مناطق دور دست معلم تربیت نمی کنیم، معلم آماده فردی است که تربیت معلم را رها کرده است.


مدارس مخروطی و سنگی نیاز به بازسازی دارند

نوری با تاکید بر اینکه اردوی آموزش و پرورش را برای عدالت و آموزش برابر راه اندازی کرده ایم، گفت: تلاش می کنیم در مناطق عشایری، مرزی و روستایی و با همکاری خیران و بنیادها از مراکزی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد معلمان معلم ارائه کنیم. برای فقرا. «و در این مناطق مدارس بسازید، مانند مدارس سرپوشیده، کلاس های درس سنگی و مدارس بدون سرویس بهداشتی.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فارغ التحصیلان معلم در سال 1394 به 3500 نفر رسید در حالی که در همان سال 35 هزار بازنشسته داشتیم و 100 هزار دانشجوی جدید در کشور به دانشجویان اضافه شد و اکنون 26 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان داریم. سال گذشته 71 هزار بازنشسته داشتیم و 200 هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان کشور اضافه شد.


مذاکره با وزارت علوم برای افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

وی در خصوص کمبود نیروی کار گفت: راه حل مشکل کمبود نیروی کار این است که نیروی کار در مناطق دورافتاده تامین نکنیم و نیروی کاری که از نظر آموزشی، سنی، جنسیتی با هم سازگار نیست به این مناطق اعزام کنیم. “دانشگاه فرهنگیان را زوم کنید و فقط از دانشگاه فرهنگیان شماره گیری کنید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: این دولت جدی بود و با همکاری مجلس و هیات نظارت، رتبه بندی را که شعاری شد از شعار به عمل تبدیل کرد و در کمیسیون دولتی مطرح می شود. هفته آینده.» به عنوان رتبه بندی کمی و کیفی پیشنهادی دولت قبل است و امیدواریم شاهد ارتقای نظام آموزشی و معیشت معلمان باشیم.

نوری گفت: «در مناطق فقیر، غذای رایگان که 10 سال است متوقف شده، در حال بازگشت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید