ارسال 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران / دستورالعمل شرکت زنجان در برنامه های ملی


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837488

اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران در این نشست خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت های این اداره کل در سال 1401 با نگاهی نو بر دو بخش متمرکز شده است، گفت: هدف اول، استحکام بخشی است. استان برنامه های ملی و هدف دوم عدالت فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابراهیم قاسمی امروز در نشست خبری اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: این جشنواره در سطح کشوری و از 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی استان زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار 57 شماره از فصلنامه فرهنگ زنجان، خاطرنشان کرد: این فصلنامه مختص استان زنجان است و توانسته اسناد زیادی را جمع آوری کند که به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1401 با نگاهی نو بر دو بخش متمرکز بود، افزود: هدف اول حضور پررنگ استان زنجان در برنامه های ملی است که در تلاش هستیم جشنواره ها و برنامه ها را میزبانی کنیم. در سطح ملی افزایش این واقعیت که جشنواره پانتومیم یکی از آنها است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هدف دوم عدالت فرهنگی است و اگر شرایط ایجاب کند چندین مراسم اختتامیه را در شهرستان ها برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر تعامل رسانه ها با این اداره کل و اطلاع رسانی برنامه ها و جشنواره ها، گفت: نه تنها در بحث اطلاع رسانی، بلکه انتظار داریم بازخورد برنامه ها از سوی رسانه ها به DG منعکس شود تا مشکلات شناسایی شود. در اجرای برنامه ها».

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های امسال این است که بتوانیم پس از اجرای طرح ها نقاط قوت و ضعف را بسنجیم تا نقاط قوت تقویت و برای برنامه های بعدی نقاط ضعف اصلاح شود.

وی با تشکر از تمامی نهادهایی که اداره کل جهت یابی را در برگزاری این جشنواره همراهی می کنند، افزود: در کنار هم خواهیم ایستاد تا با تعامل رسانه ها این رویداد ملی را هم در سطح منطقه و هم در کشور منتشر و ارائه کنیم.


* 8 سال است که برای برگزاری جشنواره تلاش می کنیم

ساسان قاجار، دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران نیز در این نشست گفت: نزدیک به هشت سال است که تلاش می کنیم این جشنواره را در استان زنجان راه اندازی و برگزار کنیم تا جشنواره های سراسری تئاتر در زنجان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی را متحمل شده ایم، گفت: پیگیری های جشنواره به جایی رسیده که با حضور مدیرعامل فعلی بسیار جدی و سریع کار خود را آغاز کرد و طی هماهنگی های انجام شده جشنواره از ساعت 14 برگزار می شود. 20 تا 22 می

قاجار با بیان اینکه این جشنواره طبق برنامه ساعت 10 صبح فردا (10 اردیبهشت) آغاز می شود، خاطرنشان کرد: جشنواره تا دو روز دیگر برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز پنجشنبه شب (10 اردیبهشت) خواهد بود.

وی با قدردانی از همراهی و همراهی همه مسئولان و مدیران استان در برگزاری جشنواره، افزود: جشنواره ملی پانتومیم ایران به صورت منظم و همه ساله در زنجان برگزار می شود.


* ارسال 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه جشنواره

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: تلاش می کنیم پس از پایان جشنواره هر چه سریعتر فراخوان ملی و بین المللی را منتشر کنیم تا در سال آینده دوباره شاهد آن باشیم.

وی با اشاره به دریافت 41 اثر از 21 استان کشور به دبیرخانه جشنواره، گفت: انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و علاوه بر آثار یاد شده، 17 گروه خارجی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و لینک های خود را به این نشانی ارسال کردند. اما به دلیل بیماری عروق کرونر قلب و محدودیت حرکتی این امکان وجود نداشت و قول دادیم که بتوانیم در سال آینده شرکت کنیم.

قاجار با اشاره به اینکه 12 اثر از 41 اثر ارائه شده برای بخش پایانی جشنواره انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: این آثار توانستند به مفاهیم و تکنیک های پانتومیم نزدیک شوند.

وی افزود: در بخش هایی آثار خوبی به دبیرخانه رسیده بود و در برخی بخش ها یکی دو اثر ارسال شد که مد نظر دبیرخانه نبود.


* 11 اثر با هم رقابت می کنند

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: کیفیت آثار این جشنواره برای ما مهم بود به همین دلیل با حساسیت به آثار نگاه کردیم تا کیفیت لازم را داشته باشد و به مفهوم پانتومیم نزدیکتر باشد. “

وی یادآور شد: یکی از آثار استان کرمان به دلیل دانشجو بودن هنرمندان آن امکان پذیر نیست بنابراین 11 اثر دیگر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و 2 اثر از هنرمندان زنجانی در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

قاجار با معرفی اعضای هیئت داوران و هیئت داوران جشنواره و با بیان اینکه در این هیئت داوران از هنرمندان زنجانی نیز استفاده شده است، گفت: هیئت داوران که به تحلیل آثار می پردازند، اثری را به عنوان اثر برگزیده دبیرخانه و هیئت داوران ارائه می کنند و همچنین 3 نفر را انتخاب می کنند. به طرق مختلف کار می کند و به دبیرخانه ارائه می کند و احتمالاً از دید مخاطبان کار خواهیم داشت.

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: پانتومیم در هنرهای نمایشی و زبان بین المللی یک نمایش است. با این مفاهیم ارتباط برقرار کنید.

وی با بیان اینکه تئاتر یک کنش نمایشی روی صحنه است اما پانتومیم کنش صحنه است که محتوا را به مخاطب منتقل می کند، گفت: از طریق هنر پانتومیم می توان تمام آداب، سنت ها، فرهنگ، هنر و سنت های اسلامی را منتقل کرد. ایران. سیاست سال آینده این است که بتوانیم بخشی از آیین ها و مراسم فولکلور و آیین های مذهبی را به این جشنواره اضافه کنیم و فعالیت های چشمگیری داشته باشیم.

قاجار گفت: استان زنجان ظرفیت میزبانی جشنواره های ملی و بین المللی را دارد و برای رسیدن به همه اینها باید در کنار هم باشیم و هم افزایی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید