از توزیع علوفه تا خرید دام / اقدامات اولیه برای رفع مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی


زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836790

حمایت از جهاد کشاورزی از کشاورزان خراسان جنوبی؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توزیع مواد اولیه دام، خرید تضمینی دام و توزیع کارت دام به دامداران تلاش می کنیم مشکلات دامداران را برطرف کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با هاورستان با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات و مشکلات دامداران در این استان، مشکلاتی در این زمینه وجود ندارد. تاکنون جلسات متعددی با کشاورزان و نمایندگان آنها برگزار شده است تا مشکلات آنها پیگیری شود و با همکاری یکدیگر موانع و کاستی ها برطرف شود.

او ادامه داد؛ برای شنیدن بهتر صحبت های پرورش دهندگان مشاوری از بین پرورش دهندگان انتخاب شده و با ارتباط و مشورت بیشتر با پرورش دهندگان مشکلات این قشر زحمتکش رصد و برای رفع آنها تلاش خواهد شد.

جعفری با اشاره به اقدامات اولیه برای رفع مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی افزود. 2000 هکتار ذرت علوفه ای به صورت قراردادی با اختصاص 10 میلیارد تن کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد؛ واردات کاه از افغانستان که مدتی پیش بخشی از آن به اتحادیه دامداران اهدا شده بود، بیش از 1000 تن در هر کیلو کاهش یافته است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات علوفه از استان های همجوار گفت: نامه نگاری و رفع محدودیت صادرات خوراک از سیستان و بلوچستان، استفاده از چندین هزار تن مواد اولیه سهمیه ای مازاد و چندین هزار تن جو بالای سهمیه استانی از دیگر اقدامات برای کاهش مشکلات کشاورزان بود.

جعفری از آمادگی خود برای خرید دام سبک علاوه بر طرح خرید کمک دام با قیمت مناسب خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ده مورد دام به وزیر گزارش شده و تعدادی از مسائل حل شده است.

وی یادآور شد: بیش از 15 میلیارد تن وام بالای سهمیه استان در حوزه کارت داری اعطا و جذب استان شده است.

جعفری با اشاره به واگذاری جو ارزان قیمت از استان سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش قیمت خوراک، پیگیری های لازم با انتقال ریلی مواد اولیه و مکاتباتی برای بخشودگی سهم راه آهن برای کاهش هزینه های ریلی طبس و در نهایت کاهش. قیمت کامل ورودی ها ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید مداوم دام سبک و سنگین با حمایت امور دام سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد: برای اطمینان از خرید پشم گوسفند در استان و در نهایت فرآوری این محصول ارزشمند که به زودی انجام خواهد شد. .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تمایل به تسریع در پرداخت مطالبات دامداران از کارخانه های لبنی و آمادگی برای حمایت از طرح احداث کارخانه بزرگ لبنیات در استان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید