از «سالاد شهردار مشهد» تا «استخدام اقوام در تهران»

از «سالاد شهردار مشهد» تا «استخدام اقوام در تهران»

مطهره شفیعی: فیلد به فیلد و پرونده به پرونده; این حکایت تلخی از مدیریت شهری برخی اصولگرایان است! همان اصولگرایان که نشان پاکی در دست داشتند و حریف را مقصر می دانستند; همان اصولگرایان که خبرگزاری به آنها نسبت داد، یعنی. خبرگزاری فارس در تخریب اصلاح طلبان نوشت: متاسفانه در شوراهای شهر و روستای دوره پنجم با اکثریت مطلق اصلاح طلبان، فساد مالی و فساد اخلاقی رکورددار است و مردم شاهد انحلال دیگری هستند. شوراهای شهر و روستا در نقاط مختلف کشور بوده اند و شوراها در این مدت تاریخ سیاهی از خود به جای گذاشته اند، شورای شهر ششم از 23 مرداد سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، همان شوراهای شهری که باید اصول نامیده شود. شورای گاریان از آنجایی که اکثر آنها از آن جناح بودند، اما آیا عملکرد آنها باعث افتخار اصولگرایان شد؟

تعویق حکم آقای شهردار

روز پنجشنبه بر اساس تصمیم دستگاه قضایی، عبدا ارجایی شهردار مشهد تا رسیدگی به پرونده در دادگاه و صدور حکم از کار تعلیق و ممنوع الکار شد و جزئیات جدیدی در این باره در دست نیست. مورد هنوز منتشر شده است نایب رئیس شورای شهر مشهد توقف دستور شهردار مشهد را تایید کرد. موسی الرضا حاجی بگلو با تایید خبر تعویق حکم شهردار مشهد گفت: حکم دادگاه در خصوص شهردار مشهد به ما ابلاغ شده و همه موظف به تمکین از تصمیم دستگاه قضایی هستیم. سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: قطعا در اسرع وقت نسبت به تعیین مدیر شهرداری اقدام خواهیم کرد. لازم به ذکر است شهردار مشهد پس از اتهامات وارده به ۲ تن از مسئولان این شهرداری برکنار شد و پرونده آنها ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، اتهامات این 2 مسئول حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است! تمامی کرسی های شورای شهر مشهد در این مدت به فراکسیون اصولگرایان رسید. چهارده نفر از لیست ایران سربلند و یک نفر غلامحسین صاحبی از لیست جبهه آرمان گرایان به ششمین دوره شورای شهر مشهد راه یافتند.

شام آقای شهردار!

شهردار مشهد قبلا دستیار بود. 9 آبان ماه اعضای شورای شهر مشهد 20 سوال از شهردار آن شهر پرسیدند تا به آنها پاسخ دهد اما توضیحات عبدا ارجایی شهردار مشهد نتوانست آنها را قانع کند. عدم اجرای قانون تغییر وضعیت کارمندان جانباز، انتصابات غیر کارشناسی، عدم توجه ویژه به پروژه های حاشیه شهر، عدم اجرای مصوبات شورای شهر و انعقاد پروژه های سرمایه گذاری جدید، اما به هر حال، شورای شهر به تغییر رأی داد. تصویر غذای شهردار مشهد نیز حاشیه ساز بود. تصویری از غذای شهردار مشهد که شامل یک کاسه سالاد بود! مجید طهوریان عسکری از اعضای هیات اجرایی شورای شهر مشهد با انتشار این عکس در صفحه توئیتر خود نوشت: باورتان می شود امشب اولین مسئول شهر بهشت ​​شهردار مشهد الرضا است. درود بر او!» برخی از کاربران اینترنتی با اشاره به یک دانه برنج که پشت قاشق باقی مانده است، صحت این عکس را زیر سوال بردند و برخی دیگر اظهار داشتند که چه کسی سالاد را با قاشق می خورد یا چه کسی دوغ را با سالاد می خورد!

استخدام اقوام با حقوق های نجومی!

از سوی دیگر چند روز پیش خبری مبنی بر دریافت حقوق 33 میلیونی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران در دهه 80 از شورا در فضای مجازی منتشر شد و جنجال های زیادی پیرامون آن به وجود آمد. حتی خبرگزاری فارس هم نتوانست توجیهی برای این موضوع بیابد و منتقدان را متهم به قطع کار کرد، به همین دلیل به جمع منتقدان پیوست و نوشت: می گویند این خانم دانشجو است و نوع کارش مثل دبیرخانه است. شورای اسلامی شهر تهران تمام وقت است و همچنین 150 ساعت اضافه کاری در آذرماه دریافت کرده است، باید دید که شهرداری برای مشخصه اعتماد و اعتماد به مدیر دفتر باید 33 میلیون تومان بپردازد؟البته بهتر است فیش حقوقی این خانم جوان در ماه های قبل منتشر شود تا اگر شبهاتی وجود داشت پاسخ داده شود.» البته دختر مناهیرپور مجبور به استعفا شد، او تنها دختر منیرپوری نبود که دستیار شد. در جریان هیاهوی انتقادها از کار این دختر بود که یکی دیگر از اعضای خانواده در بهش، عضویت در شورای شهر تهران مشخص شد، پس از انتشار خبر تاکسی داماد احمد صادقی. احمد صادقی از این عضو، از استعفای دامادش خبر داد. صادقی نوشت: تصمیم گرفتم وکالت برادر همسرم را که فردی تحصیلکرده و در جاهای دیگر مشغول به کار است و طی مراحل اداری و دریافت استعلام از نهادهای نظارتی و بدون ذکر مناقشه قانونی اتخاذ کنم. چند ماه برای استخدام او. مدیر دفتر من مشغول است. در هر صورت با اطلاع از ممنوعیت انتصاب ایشان، پایان قرارداد داماد ایشان به اطلاع ریاست محترم شورا رسید.

استفاده شخصی پسر از ماشین شورای شهرداری

ادکلن شوراهای شهر به این دو مورد ختم نمی شود. مشابه استفاده شخصی از خودرو، پس از انتشار عکس ها، این سوال در اذهان عمومی ایجاد شد که چرا باید اموال شهرداری توسط افرادی که هیچ ارتباطی با این گروه ندارند و فرزند یکی از اعضای این مجموعه استفاده کنند. شورای شهر باید با ماشین شهرداری تفریح ​​کند؟ پسر رئیس شورای شهر کرج شخصا از خودروی این سازمان استفاده می کرد. اما پس از این واکنش ها بود که رئیس شورای شهر کرج در صفحه اجتماعی خود به این مشکل واکنش نشان داد و بابت مشکل پیش آمده از مردم عذرخواهی کرد.

اعضای برخی از شهرستان های استان البرز در زندان هستند

آذرماه سال گذشته با دستور مقام قضایی این اداره کل یکی از اعضای شورای شهر کرج به همراه فرد دیگری که خارج از مجموعه شهرداری بود به اتهام جمع آوری وجوه غیرقانونی و اعمال نفوذ بر خلاف قانون و مقررات قانونی دستگیر شدند. اطلاعات استان همچنین 18 آذرماه رئیس قاضی استان البرز از بازداشت شهردار و تمامی اعضای شورای شهر یکی از شهرستان های شهر سائیبلاگ به اتهام اختلاس خبر داد. ششم آذرماه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از بازداشت شهردار و پنج نفر از اعضای شورای شهر اسبک نظرآباد خبر داد. این متهمان به تضییع حقوق ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی متهم هستند. ارزش ریالی معاملات انجام شده توسط این متهمان 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید