از پذیرش برخی از خطوط هوایی خودداری کنید

از پذیرش برخی از خطوط هوایی خودداری کنید

روز جدید : در حالی که قوانین پروازهای بین المللی بیان می کند که برای جابجایی مسافران باید تعداد مشخصی کالری در سفر در نظر گرفته شود، چندین شرکت هواپیمایی اسکان مسافران در پروازهای داخلی را به طور کامل لغو کرده اند.

هواپیمایی زاگرس یکی از ایرلاین هایی است که هیچ مسافری را نمی پذیرد، هرچند که در چندین پرواز طولانی پرواز دارد. این شرکت هواپیمایی که چندین مسیر داخلی طولانی از جمله مسیر تهران – بندرعباس را انجام می دهد که حدود 2 ساعت طول می کشد، تنها با یک بطری آب آشامیدنی از مسافران استقبال می کند.

علاوه بر شرکت هواپیمایی زاگرس، دو شرکت هواپیمایی دیگر از جمله هواپیمایی هما، کرونا را بهانه اصلی پروازهای کترینگ می‌دانند.

یکی از مسافران پنج شنبه شب (4 خرداد) پرواز تهران – بندرعباس یک شرکت هواپیمایی چندی پیش در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا از عدم پذیرش مسافران خبر داد و گفت: از میزبان پرسیدم چرا در این روز پذیرایی نمی شود. این سفر مسافران در هر یک از مسیرهای خود. بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا، شرکت های هواپیمایی موظف به پذیرش مسافر در پروازهای بیش از یک ساعت هستند.

همچنین خطوط هوایی موظفند بدون محاسبه زمان پرواز به مقصدهای کامل خدمات رسانی کنند.

از آنجایی که فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین پروتکل سلامت پرواز حذف شده و میزان پذیرش در بلیط هواپیما محاسبه می شود، همچنان ایرلاین های متخلفی هستند که به حذف کترینگ ادامه می دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از ایرلندی ها علیرغم محاسبه هزینه پذیرش، سعی در حذف کترینگ در سفر داشتند، ادامه داد: افزایش رضایت مندی مسافران در کترینگ سیاست اکثر شرکت های هواپیمایی است. ایرلاین‌ها همچنین خدمات کترینگ را برای رضایت مسافران ترجیح می‌دهند. با این حال، تصمیم نهایی اکنون توسط خود شرکت‌های هواپیمایی گرفته شده است و ما در تلاش هستیم تا کنترل‌ها را تشدید کنیم تا اطمینان حاصل شود که تمام سفرها انجام می‌شوند.

با این حال، در حالی که مسافران واکسینه نشده بودند و فاصله‌های اجتماعی در طول پروازها رعایت می‌شد، کنترل‌ها بر روی کترینگ و کترینگ تشدید شد و همه شرکت‌های هواپیمایی از پذیرایی حذف شدند. اما از زمستان سال گذشته با ظرفیت کامل پرواز و عدم حذف هزینه های پذیرایی در طول سفر از بلیط، بسیاری از ایرلاین ها به صورت محدود اقدام به پذیرایی با آب یا میوه یا تنقلات کرده اند.

قوانین بین المللی نیز از توزیع غذای گرم در طول پرواز حمایت می کند. اکنون چندین شرکت هواپیمایی از جمله ورشو، آسمان، ماهان، قشم ایر و معراج پذیرایی گرم و سرد را به مسافران بازگردانده اند.

قوانین جهانی پرواز همچنین بیان می کند که برای گرفتن مسافر باید مقدار مشخصی از کالری را در نظر گرفت. دلیل آن افت فشار خون و قند خون مسافران به دلیل کاهش فشار هوا است.

دیدگاهتان را بنویسید