اساس حقوق بشر آمریکا آزار و اذیت و سودجویی است


ساعت: 19:48
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880614

قاضی لیگ برتر فوتبال گفت: اساس حقوق بشر آمریکا اسراف، استعمار، دزدی، مزاحمت و سودجویی است به گونه ای که اهداف آنها در همه کشورها شنیده می شود و فقط باید صدای آنها شنیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد راهی داور لیگ برتر فوتبال کشورمان در گفتگو با صبح زاگرس درباره افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: باید توجه داشت که بحث حقوق بشر مطرح شده در سیاست های دولتمردان آمریکا بر این اساس است. خود ارزیابی و اقدامات علاقه مندانه و تلاش آمریکایی ها برای کاشت حقوق بشر در عرصه بین المللی تنها به عنوان ابزاری متناسب با منافع سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در عملکرد و عملکرد دولتمردان آمریکایی در حوزه حقوق بشر تعارضات زیادی وجود دارد که به نوعی همه مجامع بین المللی شاهد و مشاهده آن هستند که حقوق بشر را بر اساس منافع خود تفسیر، تعریف و اجرا می کنند.

راهی ادامه داد: بنابراین به تعبیری می توان گفت که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر از گذشته تا امروز است، هرچند آمریکایی ها همواره انگشت اتهام را به سوی کشورهای دیگر نشانه رفته اند که باید به عنوان مدعی قلابی به آنها اشاره کرد. او همچنین باعث نابودی بسیاری از تمدن ها و کشورها شد.

داور فوتبال کشور تصریح کرد: بنابراین اساس حقوق بشر آمریکا اسراف، استعمار، سودجویی، دزدی، مزاحمت و سودجویی است به گونه ای که اهداف مورد نظر آنها در همه کشورها اجرا می شود و فقط صدای آنها شنیده می شود، در غیر این صورت کشورها خواهند کرد. علیه حقوق بشر انگ شود.

وی همچنین افزود: به عنوان مثال 17 هزار قربانی تروریسم در ایران، تحمیل جنگ هشت ساله و حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق، اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه کشورمان، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران. شهادت حاج قاسم سلیمانی و موارد دیگر از جمله اقدامات ضدبشری آمریکایی ها علیه کشورمان بوده است.

راهی تصریح کرد: با این حال آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه نیز جنایات بی شماری انجام داده اند که می توان به کشتار مردم سوریه، عراق، افغانستان، یمن و… اشاره کرد. آنها نیز این جنایات را توجیه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید