استانداردسازی مشاغل خانگی در دستور کار قرار گیرد/پرداخت بیش از 104 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​می توانند به رشد اقتصادی کمک کنند، بیان کرد: نگاه ویژه ای به این دسته از کسب و کارهایی است که نسبت به پروژه های کلان قشر بیشتری از جامعه را در بر می گیرد.

مولوی فرهنگ سازی را یکی از ضرورت های ایجاد مشاغل خانگی دانست و خاطرنشان کرد: طرح مشاغل خانگی جدید به صورت پایلوت در 9 استان راه اندازی شد و هدف گذاری شد تا 20 هزار نفر در این طرح توانمند شوند و سهم این استان از این تعداد بوده است. 2 هزار نفر.

وی همچنین به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این طرح در 24 استان نیز راه اندازی شد و سهم این استان توانمندسازی 800 نفر بود.

مولوی با اشاره به اینکه در سال 99 مجموع تسهیلات مشاغل خانگی 6 میلیارد تومان بود که باید آن را بین شهرهای مختلف تقسیم می کردیم، تصریح کرد: تمامی تسهیلات مشاغل خانگی توسط دو بانک رفاه و توسعه تعاونی ها پرداخت شد. .

وی همچنین گفت: یک هزار و 921 نفر به مبلغ 63 میلیارد و 100 میلیون تومان خدمات مشاغل خانگی دریافت کردند.

مولوی با بیان اینکه 513 فرصت شغلی برای مشاغل خانگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مشاغلی که در منزل انجام می شود استخدام محسوب نمی شوند، دارای معافیت مالی هستند، نرخ تسهیلات 4 درصد و… از جمله مزایای طرح ها مشاغل خانگی است.

وی یادآور شد: در طرح مشاغل خانگی 90 درصد سرمایه مورد نیاز از طریق تسهیلات تامین و به ازای هر نفر 40 تا 50 میلیون به عنوان حمایت پرداخت می شود.

مولوی با بیان اینکه 513 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: دامپروری، طراحی جلد کتاب، بلندگوی کتاب صوتی، طراحی پارچه و لباس، دکوراسیون داخلی و …. از جمله زمینه هایی هستند که می توانند به مشاغل خانگی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی فراهم شود، گفت: به افرادی که شرایط لازم را داشته باشند تسهیلات پرداخت می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید