استفاده از سوخت جایگزین در برخی صنایع چهارمحال و بختیاری / قطعی گاز در استان وجود ندارد

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802933

جهانبخش سلیمانیان گفت: در سطح چهارمحال و بختیاری تمهیدات لازم اندیشیده شده تا به دلیل افزایش سرمای هوا گاز قطع نشود بلکه مناطق شمالی کشور و استان ها با اصول اولیه گاز فاصله دارند. تولید در جنوب ممکن است گاز قطع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جهانبخش سلیمیان رئیس شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: متناسب با سردی هوا معمولا با افزایش مصرف گاز در حوزه خانوار مواجه هستیم.

وی افزود: در سطح چهارمحال و بختیاری تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا با افزایش برودت هوا گاز قطع نشود، اما مناطق شمالی کشور و استان هایی که از پایگاه های تولید گاز در جنوب فاصله دارند. این فرصت را دارند که گاز را متوقف کنند.

رئیس شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابراین با برخورد مسئولانه خود باید در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا هموطنان در مناطق شمالی کشور مشکلی نداشته باشند.

سلیمانیان گفت: بر اساس تصمیمات کشور مصرف گاز در صنایع چهارمحال و بختیاری محدود است، این اقدام برای مدیریت مصرف کشور انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر مصرف گاز صنعتی در چهارمحال و بختیاری مدیریت می شود و صنایع تا حد امکان مصرف کمتری دارند و در صنایع بزرگ مصرف محدود به نگهداری کوره است.

رئیس شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: صنایع استانی نفت کوره نیستند و کارخانه هایی مانند فولاد دستور کاهش تولید داده و وارد بخش تعمیرات اساسی شده اند. پتروشیمی لردگان نمی تواند از گازوئیل استفاده کند زیرا از گاز به عنوان سوخت استفاده می کند. این تنها کارخانه سیمان است که از سوخت های جایگزین استفاده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید