استفاده از صنعت هسته ای گامی موثر در مطالعه کشاورزی مدرن است


ساعت: 15:29
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887894

فرماندار رشت با اشاره به موقعیت ممتاز این شهرستان در صنعت کشاورزی کشور گفت: با حمایت از گسترش و کاربرد حوزه های مختلف صنعت هسته ای از جمله فناوری پرتوزایی، رونق و توسعه کشاورزی نوین تضمین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، حمیدرضا امام پناهی در بازدید از محل اجرای مرکز پرتوهای هسته ای کشاورزی بر اهمیت برخورداری از دانش روز در ابعاد مختلف زندگی تاکید کرد و اظهار داشت: صنعت هسته ای حوزه های فعالیت زیادی دارد که متاسفانه تنها بخشی از آنهاست. مناسب برای عموم شناخته شده هستند.

وی افزود: عمده کاربردهای صنعت هسته ای در حوزه هایی غیر از تولید برق و انرژی هسته ای است و بر فعالیت هایی مانند کشاورزی، محیط زیست، صنایع غذایی و پلیمری متمرکز است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

فرماندار رشت با اشاره به جایگاه برتر شهرستان رشت در تولیدات کشاورزی کشور و لزوم حفظ و تقویت این جایگاه گفت: با توجه به افزایش جمعیت و بحران های غذایی و خشکسالی، اهمیت استفاده از تکنیک پرتودهی در مزرعه روستایی دو برابر است.

امام پناهی ادامه داد: پرتودهی یک تکنیک پرکاربرد در کشاورزی است که در زمینه هایی مانند عقیم سازی مواد غذایی، خوراک دام و طیور، مبارزه با آفات و افزایش عمر محصولات پس از برداشت و در زمان نگهداری نقش بسزایی دارد.

فرماندار رشت با بیان اهمیت این فناوری تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های لازم، استقبال از سرمایه گذاری در این حوزه و تسهیل در راه اندازی مرکز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و فرمانداری رشت آمادگی دارد تا امکانات لازم و لازم را فراهم کند. همکاری موثر در این زمینه

امام پناهی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح فواید بسیاری را برای استان به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: وجود نیروی انسانی مستعد، دسترسی به منابع صادراتی و زیرساخت های موجود ریلی، فرودگاهی و درمانی می تواند علاوه بر بهره مندی، زمینه ای برای توسعه باشد. این مرکز سریعتر منطقه را ایمن کرد.

کاهش آلودگی شیرابه از سایت سراوان، مبارزه با آفات کشاورزی، کاهش استفاده از سموم کشاورزی و کنترل بیماری هایی مانند سرطان از جمله کاربردهای متنوع دیگر در این زمینه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید