استقبال از دایناسورهای غول پیکر / “دنیای ژوراسیک” برای فروش


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855853

فرنچایز جدید ژوراسیک علیرغم نقدهای منفی منتقدان، هیچ نشانه ای از ناپدید شدن در گیشه نشان نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، فیلم Jurasic Realm که ششمین فیلم از این مجموعه است، در آخر هفته گذشته ۱۷۶ میلیون دلار در ۷۲ بازار بین‌المللی فروش کرد که این رقم در هفته گذشته ۲۴۵ میلیون دلار بود. این فیلم با فروش 143 میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران در آمریکا، به زودی از مرز 400 میلیون دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش ددلاین، این فروش تنها 3 درصد کمتر از قسمت قبلی «سقوط پادشاهی» است.

«قلمرو» به کارگردانی کالین ترورو و با بازی سم نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، برایس دالاس هاوارد و کریس پرت این هفته در 57 بازار خارجی جدید از جمله چین، بریتانیا و فرانسه اکران می شود.

چین که مخالف اکران فیلم های هالیوودی است و اخیراً از قرنطینه کرونری آزاد شده است، با فروش 52.5 میلیون دلاری در بازار چین و ثبت پرفروش ترین افتتاحیه یک فیلم هالیوودی در سال 2022 در بازار بین المللی، اجازه اکران این فیلم را داد. . البته، فیلم قبلی، سقوط پادشاهی، بین جمعه و یکشنبه 2018 در چین 109 میلیون دلار فروش داشت، اما در آن زمان هیچ بازار فیلم آسیب دیده از کووید وجود نداشت. با این رقم، فروش فیلم در چین پس از «F9» و «گودزیلا علیه کونگ» به سومین افتتاحیه پرفروش فیلم های هالیوود در سال 2022 رسید.

بریتانیا و ایرلند با 15.4 میلیون دلار، فرانسه با 9.7 میلیون دلار، استرالیا با 8.5 میلیون دلار، آلمان با 7.5 میلیون دلار دیگر حوزه هایی هستند که از فیلم استقبال کردند.

اگرچه منتقدان آخرین فرنچایز ژوراسیک به شدت انتقاد کردند، اما تماشاگران سینما از این فیلم استقبال کردند. این فیلم که با بودجه هنگفت 185 میلیون دلاری ساخته شده، حداقل 100 میلیون دلار در سراسر جهان برای تبلیغات هزینه کرده است.

نقدهای منفی برای Raton Tomitoz می تواند نتایج باکس آفیس هفته آینده را خراب کند.

قسمت سوم سه گانه دنیای ژوراسیک در واقع دنباله ای بر پارک ژوراسیک در دهه 90 میلادی است و باید به خاطر داشت که اگرچه نقدها تلخ بود، اما بیشتر دنباله های ژوراسیک با نقدهای منفی منتقدان مواجه شدند و همچنان مخاطبان خود را پیدا کردند.

اقبال فیلم را در رتبه اول فروش آخر هفته در ایالات متحده قرار داد و «تاپ گان: ماوریک» را با فروش 50 میلیون دلاری به رتبه دوم رساند. با این حال می توان گفت افت 44 درصدی فروش در هفته سوم نقطه ضعفی برای این فیلم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید