استقبال ضعیف مددجویان بهزیستی البرز از طرح رایگان آب و برق/ 55 مرکز شبانه روزی به افراد دارای معلولیت خدمات رسانی می کنند.


ساعت: 21:09
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883623

همزمان با روز مددکاری اجتماعی نشست خبری مدیرکل مددکاری اجتماعی استان البرز با حضور نمایندگان اصحاب رسانه استان در چهارم تیرماه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکوجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قبض آب و برق برای متقاضیان ثبت نام در سامانه ویژه رایگان شد اما متاسفانه استقبال خوبی نداشتیم.

محمدی فلاح افزود: پرداخت قبوض برای خانوارهای تحت پوشش رایگان شد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه sam.behzisti.ir مراجعه کنند و اطلاع رسانی دقیق در ارائه خدمات به گروه های هدف موثر است.

با اشاره به اینکه امروز برای پاسخگویی هر چه بیشتر به خواسته های جامعه هدف خود بیش از پیش نیازمند همکاری خیرین هستیم، تصریح کرد: باید به مسئولیت اجتماعی و تعهدات خود در قبال جامعه بیشتر توجه کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز همچنین گفت: از 40 هزار و 792 معلول تحت پوشش این نهاد حمایتی، 8 درصد دارای معلولیت بینایی، 39 درصد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، 23 درصد دارای معلولیت ذهنی و 10 درصد دارای معلولیت ذهنی مزمن هستند.

عبدالله فلاح نژاد با اشاره به اینکه 12 درصد از آمارهای مذکور دارای ناتوانی شنوایی، 7 درصد دارای معلولیت گفتاری و مابقی دارای معلولیت هستند، افزود: 55 مرکز به صورت شبانه روزی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند و از این تعداد 791 مرکز فاقد هرگونه معلولیت هستند. ناظران داشته باشند

وی گفت: 19 مرکز نگهداری از سالمندان داریم که به 1109 نفر خدمات ارائه می دهند. خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت توسط 17 مرکز اعصاب و روان، یک آپارتمان برای سالمندان و یک مرکز فیزیکی- حرکتی انجام می شود.

فلاح نژاد گفت: پرداخت حق پرستاری ضایعه نخاعی، کمک هزینه پرستاری خانواده، توانبخشی خانواده، توانبخشی در منزل از دیگر خدمات است و سال گذشته 9206 دستگاه توانبخشی برای معلولان تهیه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید