استقلال یک قدم تا رسیدن به بهترین تیم تاریخ فاصله دارد

استقلال یک قدم تا رسیدن به بهترین تیم تاریخ فاصله دارد

فرهاد مجیدی وقتی در مرداد 1378 سپاهان را برد و چند قدمی به سمت رختکن ورزشگاه آزادی رفت، برگشت و با انگشتانش به سمت دوربین ها خش خش کرد و نشان داد که به آرزوی میلیون ها استقلالی که سال های سختی را پشت سر گذاشته اند، رسیده است. مصمم است او چند روز بعد با دبل سپاهان هم همین کار را تکرار کرد و جنگ بزرگی را با کسانی که پشت سر او ایستاده بودند و باید به آنها تکیه می کرد راه انداخت.

فرهاد امسال به تراکتورسازی داد، اگرچه یک هفته قبل از فینال جام حذفی با کم تجربگی خود پرسپولیس را در نیمه نهایی جام حذفی شکست داد و استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا تنها گذاشت، اما بعد از کسب نتایج ضعیف در اواخر همان سال به استقلال بازگشت. آنها پس از خروج از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس در جام حذفی، در 3 تیرماه بار دیگر پس از ضربات پنالتی پیروز شدند. وی سپس در مقابل میکروفن خبرنگاران رسانه های ورزشی در استادیوم آزادی میکسزون جمله ای تاریخی بر زبان آورد: «به اینجا برنمی گردم»، جمله ای که پس از نشان دادن عدد «4» به او دل هواداران را زد. و هواداران استقلال این روزها به نماد تبدیل شده اند.

شاید باورش سخت باشد، اما مجیدی بعد از آن مسابقه، شامل ادامه فصل بیستم لیگ برتر، جام حذفی فصل گذشته و امسال و لیگ بیست و یکم تا هفته بیست و نهم در رقابت های داخلی، فقط یک بازی در هفته در پایان دوره قبل در یک بازی تشریفاتی به سپاهان باخت.

آنها در فینال جام حذفی فصل گذشته دو بار مقابل فولاد و نساج با ضربات پنالتی شکست خوردند و امسال در نیمه نهایی و در لیگ برتر امسال یک قدم به افتخاری نزدیکتر شده اند که هیچ تیمی تاکنون به آن دست نیافته است. رسیدن به قهرمانی بدون شکست تنها در سال 52 توسط پرسپولیس پس از 22 بازی و 15 تساوی و 7 تساوی حاصل شد که مجیدی می خواهد با آمار بهتر از نظر برد بیشتر و بازی بیشتر، آن را به رکوردی ماندگار در فوتبال ایران تبدیل کند.

استقلالی ها امروز در ورزشگاه آزادی فرش قرمزی را برای مربی پهن می کنند که در ابتدای فصل با از دست دادن 5 بازیکن خود در ترکیب اصلی و مدیریت امیدی به عمل به قول “به این برنمی گردم” در ابتدای فصل نداشتند. چالش ها و مسائل. رفتن فرشید اسماعیلی، محمد نادری، مسعود ریگی، شیخ دیابته و مهدی قائدی و جذب بازیکنان کمتر شناخته شده استقلالی ها را ناامید کرد و استقلالی ها سال ها را تا سال 1401 می شمردند. هیچ ستاره ای در تیم نبود، مثل گذشته خوب بود. فصل هایی که مربی زمین تمرین مناسبی نداشت و این فصل پس از پنج قهرمانی متوالی در پرسپولیس یکی از مهم ترین فصل های تاریخ باشگاه برای آنها بود.

تصمیم گیران در رأس ورزش از جایگاه خود دور شده بودند و مجیدی با یک تیم کوچک و نشان شش راه دشوار برای جلوگیری از تکرار آن داشت. تیم او که در لیگ قهرمانان آسیا گل های زیادی را به ثمر رسانده است، با وجود صعود به تیم اصلی، با بررسی ساختار دفاعی خود را آماده حضور در تیمی دیگر می کرد تا به وعده بزرگ سرمربی تیم جامه عمل بپوشاند. آنها از پشت شروع کردند تا به آنچه در ذهن داشتند برسند، دفاع را محکم بستند و فصل را برای تاریخ سازی آغاز کردند.

خط دفاعی استقلال گلزنی را برای سایر تیم ها سخت می کند و جوانان تازه جذب شده روح تازه ای به خط حمله این تیم در فاز تهاجمی بخشیده اند. بدون مجیدی در همه دیدارها با تمام وجود دفاع کردند از جمله «این را بازی نمی کنیم».

این مربی که بارها در طول مسابقه استقلال را ترک کرده بود و در میانه راه برای کسب چندین جام تمرین کرده بود، این بار در کنار تیمی که بسته بود ایستاد و با شاگردان حاشیه ساز به نمادی جدید در تاریخ باشگاه رسید. مسابقات با افتخار از دست دادن دو مدافع اصلی این تیم در میانه راه مانعی برای گلزنی نبود. هشتگ مجیدی به عبارتی ماندگار در شبکه های اجتماعی تبدیل شده و حالا شاگردانش 90 دقیقه دیگر فرصت دارند تا آن را در تاریخ فوتبال ایران بنویسند. آنها امشب برای تعیین سرنوشت سازترین قهرمانی تاریخ فوتبال ایران با بیشترین امتیاز و کمترین گل زده به میدان می روند تا فریاد میلیونی استقلال را به گوش فوتبال ایران برساند.

امشب 63 هزار هوادار که به نمایندگی از میلیون ها استقلالی به ورزشگاه آزادی می روند، روی پای مربی محبوبشان فرش قرمز خواهند کشید. رکورد برتر

دیدگاهتان را بنویسید