استیضاح فاطمی امین با موافقت هیئت رئیسه مجلس انجام شد

استیضاح فاطمی امین با موافقت هیئت رئیسه مجلس انجام شد

روز جدید علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح فاطمی امین طبق آیین نامه داخلی با موافقت هیئت رئیسه در مجلس انجام و به کمیسیون تخصصی ارجاع شد. “

علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه دیروز هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری رسمی دولت ایرنا گفت: در جلسه هیات رئیسه مجلس استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد. موافقت کرد.”

نماینده مناطق در مجلس گفت: بر اساس این نامه داخلی مجلس، با موافقت هیئت رئیسه، وزرا به کمیسیون مربوطه اعزام می شوند و وزیر و معاونان در صورت تعداد، 10 روز فرصت دارند تا در مورد استفساریه بحث کنند. از دستور کار مجلس خارج شود.

وی ادامه داد: در غیر این صورت پس از 10 روز استفساریه، اطلاعیه در جلسه علنی مجلس وصول می شود و وزیر یک هفته فرصت دارد تا در جلسه علنی مجلس برای بررسی استفساریه حضور یابد.

در همین حال سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به برنا، یکی دیگر از خبرگزاری های دولتی گفت: طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و به کمیته تخصصی بررسی ارسال شده است.

موسوی در تشریح جزییات جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس گفت: در این جلسه تقویم برنامه های سه ماهه مجلس بررسی شد و بر این اساس عمده موضوعاتی که در دستور کار مجلس قرار می گیرد مشخص شد. پارلمان ها در این دوره منصوب شدند.»

وی افزود: در این جلسه مکاتبات و نقطه نظرات برخی از نمایندگان در خصوص نحوه تهیه نطق، تذکرات و تذکرات روزانه در جلسه علنی مجلس بررسی و تصمیم گیری شد.

موسوی با بیان اینکه درخواست های مختلفی برای استیضاح برخی از وزرا به هیئت رئیسه ارسال شده است، گفت: وصول آن به صنعت معدن و تجارت ابلاغ شده و به کمیته تخصصی بررسی آن ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید