اسکان کارگران ساختمانی سیستان و بلوچستان در دستور کار است


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913754

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان در نامه ای به شهرداران این استان خواستار مساعدت برای ساماندهی مکان های مناسب در نقاط مختلف شهر برای کارگران ساختمانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حامد آرامش گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان که در تابستان با گرمای شدید و سرمای خشک در فصول سرد سال مواجه هستیم، برای رفاه حال کارگران محترم ساختمانی در سطح شهرستان ضروری است. استان باید در مکان های مناسب قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع که یکی از مطالبات کارگران نیز می باشد با مکاتبه با شهرداران استان تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان با بیان اینکه 11 هزار نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: از این تعداد حدود 10 هزار نفر بیمه شده اند.

اورامش گفت: با اقدامات بعدی دولت سیزدهم، اصلاح ماده 5 قانون کارگران ساختمانی هم اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته و پس از تصویب این قانون، هیچ کارگر ساختمانی نباید بدون پوشش بیمه باشد.

وی افزود: بر اساس ماده 5 این قانون، کارگران ساختمانی 15 درصد پروانه ساخت دریافت می کنند که به حساب خاصی در بیمه اجتماعی واریز می شود.

آرامش خاطرنشان کرد: علاوه بر این با پیگیری های مستمر کمیته کارگری هیئت تامین و معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه استان، جلسات متعدد و بازرسی های در محل انجام شد. برای رفع مشکلات حقوق معوقه کارگران برگزار شد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی شرایط بهبود یابد. بهبودی بیشتر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید