اسکوچیچ بازیکنی از لیست کی روش را خط زد!

اتفاقی که باعث انتقاد بسیاری شده و بسیاری از کارشناسان معتقدند کی روش باید بازیکن دیگری را با خود به قطر می برد. این مشکل در کنار قرار گرفتن نام 4 دروازه بان در لیست نهایی تیم ملی باعث شد تا انتقادات از کی روش و تصمیم عجیب او بیشتر شود. بعد از نتایج ضعیف تیم ملی و حذف ما از مرحله گروهی جام جهانی، این انتقادات بیشتر شد و به اوج خود رسید.

بسیاری از پیشکسوتان فوتبال بر این عقیده بودند که کی روش می تواند یکی دو بازیکن جوان را با خود به قطر ببرد تا با فضای جام جهانی آشنا شوند و برای آینده تجربه کسب کنند. برخی از پیشکسوتان هم معتقد بودند که کی روش به جای دروازه بان چهارم و یک سهمیه باقی مانده، 2 بازیکن آماده و مطرح جام جهانی را با خود همراه کند تا در زمان گره خوردن از آنها استفاده کند.

در حالی که کارشناسان معتقد بودند جای بازیکنانی مانند کایدی، محبی، سرلک، اسماعیلی فر، نورافکن و چند بازیکن دیگر در تیم ملی خالی است، کی روش نظر آنها را باور نکرد و معتقد بود این بازیکنان در سطح جام جهانی نیستند. . با این حال کی روش قصد داشت دو بازیکن تیم ملی امید را با خود به قطر ببرد که این اتفاق نیفتاد. کی روش در آخرین اردوی تیم ملی قبل از سفر به قطر، تعدادی از ملی پوشان امید را به اردو دعوت کرد تا با بزرگسالان تمرین کنند و کی روش برای آینده آنها را تماشا کند.

بازیکنانی مانند سامان فلاح (پیکان)، محمد قربانی (سپاهان)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سامان تورانیان (کوس کرمان)، آریا برزگر (نفت مسجد سلیمان) ، سینا عبداللهی (نفت)، مسجد سلیمان، احمد شریعت زاده (صنعت نفت آبادان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، علیرضا باویه (فولاد) و مهدی هاشم نژاد (تراکتور) کسانی بودند که چند روز و حتی با بزرگسالان تمرین کردند. کی روش در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه از تعدادی از آنها استفاده کرد

سرمربی پرتغال می خواست یکی دو نفر از این بازیکنان را با خود به جام جهانی ببرد تا تجربه حضور در بزرگترین فستیوال فوتبال جهان را به دست آورند. با این حال، این اتفاق نیفتاد. پیگیری های ما نشان می دهد که دلیل اینکه کی روش نتوانست از بازیکنان تیم ملی امید در جام جهانی استفاده کند این بود که نام این بازیکنان در لیست اولیه 50 نفره تیم ملی به فیفا ارائه نشده بود و آن بازیکنان نامی نداشتند. شانس شرکت در مسابقات جهانی تحت هر شرایطی.

لیست 50 نفره چند ماه پیش در زمان حضور اسکوچیچ به فیفا ارسال شد و سرمربی قبلی تیم ملی اسامی بازیکنان مورد نظر خود را برای جام جهانی ارسال کرده بود اما خبری از ملی پوشان امید نبود. در آن لیست لازم به ذکر است در بین ملی پوشان امید سامان فلاح، سامان تورانیان و به خصوص مهدی هاشمی نژاد کسانی بودند که در تمرینات ریاضی مورد توجه کی روش قرار گرفتند و کارلوس از سبک بازی آنها خوشش آمد. در واقع این سه بازیکن شانس خوبی برای حضور در جام جهانی داشتند اما به دلیل نبود نام آنها در لیست اولیه امکان سفر این بازیکنان به جام جهانی فراهم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید