اصلاح نظام یارانه ای کشور عمر قاچاقچیان را کوتاه می کند


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838634

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

رئیسی گفت: نابرابر بودن قیمت کالاهایی مانند آرد در داخل و خارج از کشور که با حداقل قیمت در داخل و با قیمت بالا در خارج از کشور به فروش می رسد، موجب قاچاق کالاهای اساسی شده است. بنابراین دولت چاره ای جز اصلاح نظام یارانه ها به نفع اقشار کم درآمد نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین راسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز گفت: با استناد به موضوع اصلاح توزیع یارانه ها گفت: برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی یارانه ها؛ قرار دادن آن در موضوعاتی که مستقیماً به دست مردم می رسد و در این بین رانتی را که قبل از ارز 4200 ایجاد شده بود از بین می برد.
عضوکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با این نرخ ارز ورودی مردم اتفاق نیفتاد.
رئیسی گفت: از سوی دیگر نابرابری قیمت ها در داخل و خارج از کشور کالاهایی مانند آرد که با کمترین قیمت در داخل و با قیمت بالا در خارج از کشور به فروش می رسید، زمینه ساز قاچاق انسان شد. بنابراین دولت چاره‌ای جز اصلاح نظام یارانه‌ها به نفع فقرا نداشت.
وی افزود: امروز اصلاح نظام یارانه ها آغاز شد و انتظار می رود دولت با تمام توان، دقت و ظرافت خود به گونه ای عمل کند که اقشار کم درآمد جامعه در این شرایط اقتصادی آسیبی نبینند و مورد حمایت قرار نگیرند. باید برای مصرف کننده به طور دقیق پرداخت شود تا هم مصرف کننده متضرر نشود و هم بودجه ای برای قاچاق کالاهای اساسی در داخل و خارج از کشور تامین نشود.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گندم و دارو، مواد اولیه دامی و کشاورزی کالاهایی هستند که با ارز ترجیحی وارد کشور می شوند، گفت: جلسه مشورتی. او برنامه را باز گذاشت و به دولت اجازه داد تا به برنامه های خود عمل کند.
رئیسی تاکید کرد: در بحث دارو تصمیم بر این شد که مابه التفاوت ها را در سیستم بیمه ای کشور به جای اینکه به عنوان ارز ترجیحی در اختیار واردکنندگان قرار دهیم قرار دهیم و شرکت های بیمه می توانند در بحث نیاز مردم به دارو کمک کنند. “
وی گفت: قیمت نان های سنتی تا پایان سال جاری ثابت می ماند.
عضوکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: و پس از این دو ماه در صورت فراهم شدن شرایط الکترونیکی، کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار می گیرد تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تن و دهک های سوم تا نهم برای هر نفر 300 هزار تن است. البته برای نان و دارو همه مردم کشور مشمول یارانه و معیشت دولتی خواهند شد. کمک.
رئیسی گفت: دولت و مجلس برای انجام این عملیات بزرگ اقتصادی نیاز به حمایت و همراهی مردم دارد و قطعاً مسئولان باید مراقب باشند تا فضای بازار شعله ور نشود و مردم سودجو را به دنبال داشته باشد. به مردم فشار بیاورند.»
وی خاطرنشان کرد: در سایه هماهنگی بین نیروها و حمایت مردم شریف ایران به اهداف عالی این طرح دست پیدا کنیم؛ رهبر معظم انقلاب گفتند: خوب برنامه ریزی کنید.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید