اصناف باید مانند گذشته تعامل خود را با دولت افزایش دهند/ امروز به دنبال پروژه هایی هستیم که در کرمانشاه رها شده است.


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877882

بچمن امیری مقدم گفت: اصناف همچون گذشته تعامل خود را با دولت تشدید کرده اند تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، بهمن امیری مقدم امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز اصناف با تبریک این روز و تقارن آن با هفته قوه قضائیه گفت: تجارت و نحوه رفتار تجار.

استاندار کرمانشاه افزود: امیرالمومنین(ع) از چند گروه نام می برد که یکی از آنها کسبه و کسبه است که در این جمع می فرماید تاجران ولی جامعه هستند و اگر این متولیان جامعه دچار لغزش شوند، بی شک جامعه با مشکل مواجه می شود. .

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم اعلام کنیم که اصناف و بازاریان ما از ابتدای انقلاب تاکنون نقش بسزایی در تحقق و تداوم انقلاب، دفاع مقدس، شرایط سخت مانند تاج، خدمت به مردم و… داشته اند.

امیری مقدم با بیان اینکه حوزه اصناف محل امنی برای مراجعه و ارتباط با مردم است، گفت: اصناف پل بسیار خوبی برای ارتباط با دولت هستند و دولت برای این ارتباط تلاش خواهد کرد چرا که اصناف یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند. جامعه.

وی همچنین از اصناف به عنوان همراهان همیشگی نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: امروز همه مردم کرمانشاه ولایتمدار هستند و باید همراهی کنند. همچنین از اصناف تقاضا داریم مانند گذشته تعامل خود را با دولت افزایش دهند تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم.»

استاندار کرمانشاه گفت: آنچه در عالم زیبایی است، خداوند برای دین ما سرمایه گذاری کرده است، اما گاهی اوقات ما درست انجام نمی دهیم، در دین ما تاکید بر مشتری مداری است و در گذشته چه کسانی می خواستند تبدیل به یک شوند. تاجر باید چند درس سمینار داشته باشد.هم حلال و حرام را یاد بگیر و هم با مردم ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: از اول انقلاب تا امروز همه سختی ها را تحمل کرده ایم اما مردم ما به دلیل عشق به کشور ما را همراهی کرده اند، بنابراین باید در این شرایط بر اساس این توضیح که مقام معظم رهبری فرمودند بر اساس جهاد عمل کنیم. انقلاب بر دستاوردهای انقلاب تاکید و تبیین می کند.»

امیری مقدم هتر گفت: امروز مردم ما به صلح نیاز دارند و همانطور که می دانیم تمام دنیا برای شکستن این صلح بسیج شده اند. دشمنان نمی توانند آرامش مردم را ببینند پس باید بتوانیم روی پای خود بایستیم، هرکس بخواهد مردم دولت را ناامید کند خواه نداند برای دشمن کار کرده است.

وی همچنین ادامه داد: همانطور که می دانید هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که 40 سال درگیر تحریم ها باشد، اما هنوز دستاوردهای بزرگی در همه عرصه های تولیدی، تجاری، صنعتی، دفاعی و … وجود دارد، بنابراین این امر باید انجام شود. توضیح داده شود.”

استاندار گفت: مردم باید بدانند دستاوردهای ایران و قدرتی که امروز داریم چقدر با گذشته متفاوت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اصناف را به نظارت بر اجرای آنها فراخواند و گفت: با روش های اجباری و جریمه موافق نیستم.

وی همچنین از بازاریان خواست تا طبق روال گذشته در مراسم ملی و مذهبی شرکت کنند.

استاندار در ادامه ترس از ریزگردها و نقش آن در رکود بازار را برجسته کرد و افزود: در این راستا جلسات بین المللی برگزار می شود و بحث مشوق ها را پیگیری خواهم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه این استان را به سینه بزرگ ایران اسلامی تشبیه کردند اما امروز متأسفانه این سینه بزرگ شکست خورده و خسته و در برابر فشارهای زیاد مقاوم است. .

وی با انتقاد از اینکه در کرمانشاه مردم اجازه انجام کارها را ندارند و مردم احساس آرامش می کنند، گفت: من به چیزی جز خدمت به مردم علاقه ندارم.

امیری مقدم گفت: امروز به دنبال پروژه هایی هستیم که در استان رها شده و جز تعریف، فیلم و عکس کاری برای آن انجام نشده است.

امیری مقدم گفت: متاسفانه کم و کاستی های زیادی در استان رخ داده که چرا دیگران صحبتی نکرده اند! مشکل فرودگاه فقط کوچکترین مشکلی بود که گفتم و امروز باید سه برابر قبل برای فرودگاه کرمانشاه هزینه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: کارمند فرودگاه به دلیل عدم پیشرفت پروژه فرودگاه اشاره کرد و گفت تا زمانی که هستم اجازه نمی دهم در فرودگاه کاری انجام شود، برای افتتاح آن توسط دیگران تلاش می کنم!

وی گفت: اکنون که استاندار بومی مردم این استان را بر عهده دارد او را همراهی کنید، همه مردم استان ولایتمدار هستند و باید او را همراهی کنند، تمام تلاش من بر این است که کرمانشاه به جایگاه واقعی خود بازگردد.


4479b4a4 da2d 4773 832f 7fe01054a51e خبر خاکستری


پدیده گرد و غبار بازار خسته کننده است/ نیاز به طرح معافیت مالیاتی تجار

به گزارش مرصادنیوز، رضا سلیم ساسانی امروز چهارشنبه در همایش روز اصناف که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 35 هزار اتحادیه در قالب 18 اتحادیه وجود دارد که 17 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهند. .

وی گفت: در حدود دو سال و نیم بازار کشور در شرایط سخت تاج با مشکلاتی مواجه بود که البته در استان محسوس بود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: پدیده ریزگردها نیز امروز به معضلی تبدیل شده و بازار کرمانشاه و استان های همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهایی که گرد و غبار بر روستاها حاکم است، مردم پول کافی برای خرید ندارند و به همین دلیل بازار نیز زیان ده است.

سلیم ساسانی گفت: در چنین شرایطی می خواهیم در سفر رئیس جمهور موضوع در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی برای بازاریان مطرح شود.

وی ادامه داد: حذف ارز 4200 اقدام خوبی برای کشاندن افق های روشن به بازار بود و بسیار خوشحالیم که اصناف حمایت های خوبی در این زمینه داشته اند.

وی امنیت کشور را در دنیا بی نظیر دانست و گفت: بالاترین مسئله برای تجار امنیت است و خدا را شاکریم که امروز امنیت استان کرمانشاه بالاست.


9be9a6f5 51d8 4a24 a1dc e7cda239add5 خبر خاکستری




بازار و بازار دستان قوی انقلاب هستند/ اجازه نمی دهیم افراد کم تجربه به بازار آسیب وارد کنند

به گزارش مرصادنیوز، مجتبی صفایی امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز اصناف که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: با شیوع بیماری عروق کرونر قلب در دنیا چالشی برای اقتصاد بود. شرایط ارزش کلامی آنها برای ما آشکار می شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه افزود: بازار و بازار سلاح قدرتمند انقلاب هستند و در شرایطی که دشمن تلاش می کرد در شرایط سخت اعتراضات مردمی را به کف بازار برساند، این توطئه ها همیشه بوده است. توسط اصناف و بازاریان خنثی شد.»

صفایی بیان کرد: در ایام ولیعهدی شاهد بودیم که بازاریان با وجود اینکه درآمد خوبی نداشتند، 500 میلیون تن کمک مالی برای نیازمندان جمع آوری کردند و نقش بی بدیل خود را ایفا کردند.

وی ادامه داد: اصناف نشان داده اند که پایگاه دینی انقلاب کشور هستند و همواره در مناطق حساس برای خنثی کردن توطئه های دشمن حضور دارند.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم افراد کم تجربه به بازار آسیب وارد کنند و باید تلاش کنیم از صلابت ایجاد شده به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری کم نشود.

وی در ادامه به مشکلات مالیاتی اصناف اشاره کرد و گفت: اینکه ممیز مالیاتی سه برابر نرخ واقعی مالیات اصناف را پرداخت کند قابل قبول نیست.

صفایی خاطرنشان کرد: بر این اساس درخواست ما این است که برای ممیزان مالیاتی بازدارنده نگاه شود تا شاهد این مشکلات در سطح بازار نباشیم.

وی افزود: یک میلیون واحد صنفی در کشور حدود 10 هزار میلیارد تن مالیات پرداخت می کنند و 30 شرکت بزرگ نیز 12 هزار میلیارد تن فرار مالیاتی داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید