اطلاعیه وزارت راه برای از سرگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن

اطلاعیه وزارت راه برای از سرگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن

24 ساعت پس از اطلاع مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از احتمال از سرگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن، معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن نیز در این خصوص بیانیه ای صادر کرد.

معاون مسکن وزیر مسکن از احتمال بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: در صورت اعلام آمادگی متقاضیان در پایان خرداد پس از اتمام بهسازی، امکان بازگشایی سامانه برای متقاضیان جدید وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سامانه طرح های کمک مسکن saman.mrud.ir تمام نیمه دوم سال 1400 برای ثبت نام از داوطلبان باز بوده و تمامی متقاضیان امکان ثبت نام در این سامانه را داشتند، اعلام کرد: در صورتی که در آینده داوطلبان جدید شوند. چنانچه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن باشد، نسبت به بازگشایی سامانه مذکور تصمیم گیری خواهد شد.

روز گذشته مدیرکل راه و شهرسازی تهران از امکان ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانع پیش بینی نشده مواجه شده ایم.

خلیل محبت خواه یادآور شد: ثبت نام طرح ملی مسکن با توجه به درخواست داوطلبان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت و تلاش می کنیم تا پایان این ماه (خرداد 1401) بهسازی داوطلبان تکمیل شود.

وی ادامه داد: در تهران و در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و پاکدشت داوطلبان می توانند ثبت نام کنند و در دوره جدید داوطلبان باید شهر محل زندگی خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: حدود 4 میلیون نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن هستند که امیدواریم در سال جاری از داوطلبان ثبت نام مجدد انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح واحدهای مسکن ملی در سال جاری خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانع پیش بینی نشده ای مواجه بوده ایم اما قطعا در سال جاری تلاش می کنیم در برخی شهرها واحدها افتتاح شود.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تا پایان اردیبهشت امسال حدود 5.5 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. از این تعداد حدود 1.5 میلیون نامزد رد صلاحیت شدند

دیدگاهتان را بنویسید