اظهار ادعا نباید منجر به باقی ماندن شغل مشتری شود

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798844

ملک حسینی با بیان اینکه مطالبات کارکنان نباید باعث عقب ماندن ارباب رجوع و روی زمین ماندن شود، گفت: کار دادگاه های استان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، صبح امروز مسئولان و قضات دادگستری استان از مجموعه های دادگستری سوال کردند و این افراد معتقد بودند علیرغم حجم کار و کار گسترده در قوه قضائیه، مدیران نسبت به سایر مسئولان انجام می دهند. حقوق و مزایای کافی ندارند.

همچنین یکی از دلایل درخواست کارکنان اداری و قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به مخالفت با طرح گسترش و بهبود وضعیت معیشتی در مجموعه قضایی و اداری بوده است.

دادستان منطقه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اگر همه مددجویان بخشداری ها دور هم جمع شوند به اندازه ارباب رجوع قوه قضائیه نیست. از طرفی نوع مراجعه به قوه قضائیه متفاوت است، یعنی وقتی فردی با ظلم وارد قوه قضائیه می شود منفی وارد می شود.

ملک حسینی با بیان اینکه حجم پرونده ها به دلایل مختلف آسیب های فرهنگی و اجتماعی، ضعف در قوانین و دستگاه های اجرایی، پرونده ها را به قوه قضاییه سوق می دهد، گفت: در شرایط فعلی حجم پرونده ها به 2 نوبت و سه نوبت منجر شده است. مناصب باید در حوزه قضایی و اداری پیگیری شود.

دادستان مرکز منطقه افزود: حجم مراجعین و همچنین کیفیت کار آنها در دادگستری در ابعاد مختلف باعث شده است که کارکنان در شرایط سخت و در معرض انواع آسیب ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مستثنیات شرعی دارد و فردی که جان و مال و ناموس مردم را دارد و قصد قضاوت دارد نیاز نداشته باشد، گفت: این عدالت است و همکاران ما درخواست افزایش ناعادلانه حقوق نکرده اند اما می خواهند به ادارات دیگری برسند که کارشان کمتر است و حقوقی 3 میلیون و هفتصد هزار تنی برای کارمند دادگستری که ماهیانه 2 میلیون تن حقوق می دهد و بچه کوچکی هم دارد، سخت است.

دادستان با تاکید بر اینکه کار مردم میدانی نیست به حقوق آنها اشاره کرد و گفت: ضابطان قضایی محجوب و مطالبه گر مردم هستند و نمی توانند مانند سایر دستگاه ها صدای خود را بیان کنند، نمایندگان مجلس باید صدای این افراد را بشنوند. “

این مقام مسئول گفت: زمانی که ضابط دادگستری در سه شیفت تا ساعت 22 کار می کند و 3700 تن حقوق می گیرد باید مسئولیت اجاره خانه و هزینه رفت و آمد را بر عهده بگیرد – حقوق پایین سایر ادارات.

ملک حسینی با بیان اینکه حجم کار در قوه قضائیه باعث شده کمتر کارمندان در کنار خانواده باشند، گفت: یکی از سخت ترین مشاغل کار و کار در قوه قضائیه است اما طرح توسعه ای که بتواند پاسخگوی برخی از انتظارات باشد نبود. تصویب شده است: «و عدم تصویب طرح ترویجی منجر به بی انگیزگی در کار کارکنان می شود، در این راستا اگر حتی یک روز عدالت تعطیل شود، کار مردم مختل می شود زیرا کار خاصی است.

وی افزود: انتظار می رود کارمندان و نمایندگان مجلس قدردان زحمات شبانه روزی قوه قضاییه سرکوب شده باشند و در حمایت از آنها تلاش کنند زیرا اگر مردم بخواهند از حقوق خود دفاع کنند به دادگستری مراجعه می کنند اما قوه قضاییه دفاع از کجاست. از حقوق خود بروند؟

دادستان مرکز ولسوالی گفت که از صبح امروز بر کار همکاران خود اصرار داریم و کار محاکم نیز جریان دارد. ما شاهد حضور افرادی در قوه قضائیه برای پرونده هایشان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان دادگستری روزانه با کمترین حقوق در معرض توهین، تهمت، تهدید و کار پر فشار هستند و حتی می توانیم فیش حقوقی را به همکاران نشان دهیم در حالی که این تصور را ایجاد می کنیم که قوه قضاییه حقوق های نجومی پرداخت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید