اعتبار مرمت هر اثر تاریخی در سال گذشته تنها 30 هزار تن در روز است


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836830

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تقویت و توسعه بوم گردی همراه با توزیع منطقی سفرها از سیاست های محوری این وزارتخانه است و به هر واحدی که حداقلی داشته باشد مجوز می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی جمعه شب در حاشیه سفر به ملکان گفت: اخیراً از محل تبصره 18 تسهیلاتی برای ایجاد واحدهای بوم گردی که سقف آنها بستگی به نیاز مردم دارد فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه بوم گردی به امکانات زیادی نیاز ندارد، گفت: در مناطق فقیرنشین مانند مالک باید برای جبران عقب ماندگی ها تلاش شود و در برخی از مناطق شهر واحدهای بوم گردی راه اندازی شود.

وی درباره وام مورد نیاز برای مرمت قلعه بختک ملکان نیز گفت: 35 هزار بنای تاریخی داریم و کل اعتبار این منطقه در سال گذشته 240 میلیارد تن بود اما امسال با کمک نمایندگان تحول خوبی ایجاد شده است.

به گفته وی، وام سال گذشته برای هر پروژه مرمت بناهای تاریخی تنها 30 هزار جلد در روز اختصاص داشت، اما امسال با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بودجه تملک دارایی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافت. میراث 78 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: سفر استانی رئیس جمهور نیز فرصت مناسبی برای جذب اعتبار است و از آنجایی که آذربایجان شرقی نیز در برنامه سفر قرار دارد، می توان از محل وام سفر برای برخی آثار تاریخی اعتبار تامین کرد.

ضرغامی گفت: پس از کنترل تا حدودی کرونا، با سونامی سفر مواجه هستیم و برنامه‌هایی برای توزیع منطقی سفر در سراسر کشور داریم.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته به مراج و ملکان سفر کرد و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری را در گفتگوی صمیمی با خبرنگاران پیوند داد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید