اعتراضات مردمی در آبادان ادامه دارد

اعتراضات مردمی در آبادان ادامه دارد

روز جدید : نیروهای انتظامی و بسیج با شلیک و پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق کردن مردم داشتند.

در هفتمین شب حادثه کلانشهر، جمعی از اهالی آبادان با برگزاری تجمعات گسترده به عزاداری جان باختگان این حادثه پرداختند و شعارهای تند علیه مسئولین سر دادند.

درگیری نیز با حضور پلیس رخ داد. پلیس و بسیج با شلیک و پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.

خبرگزاری فارس درباره تجمعات مردم آبادان می نویسد: تجمع آبادانی ها در سوگ جان باختگان این حادثه در این کلانشهر ساعت 21 یکشنبه 8 خرداد ماه در چهارراه امیری برگزار شد. امام جمعه آبادان با صدور بیانیه ای از مردم برای حضور در مراسم تشییع و یادبود جانباختگان حادثه ریزش ساختمان پایتخت دعوت کرد. پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، مردم در گوشه و کنار چهارراه امیری با صدای مداحی که از بلندگو پخش می شد به عزاداری پرداختند و ضرب و شتم در گوشه و کنار چهارراه امیری به چشم می خورد.

قسمت بعدی این سخنرانی سخنرانی آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود که در ابتدای آن عده ای با کف زدن و سردادن شعارهایی مانع از سخنرانی شدند. مردم در واکنش به این شعارها با سر دادن شعار لبیک یا حسین از آیت الله حیدری خواستند به سخنان خود ادامه دهد. عده ای به پادگانی که دوربین رادیو نصب شده بود حمله کردند و دوربین را پایین آوردند. پلیس از مردم خواست برای حفظ نظم و امنیت و جلوگیری از ایجاد تنش، چهارراه امیری را ترک کنند.

هوسی و یازل عشایر

غمگین و داغدار از خیابان های اطراف وارد چهارراه امیری شدند. عشایر نیز با پرچم های خود همراه با حسین و یزله مراسم عزاداری برای جان باختگان این کلانشهر برگزار کردند.

به گزارش فارس، بر اثر ریزش برج نیمه‌ساز کلانشهر آبادان تاکنون 31 نفر جان باختند.

دیدگاهتان را بنویسید