اعتراض ۸۰ هزار معلم مهرآفرین به شرایط ارزشیابی معلمان

اعتراض ۸۰ هزار معلم مهرآفرین به شرایط ارزشیابی معلمان

مشکلات نمره دهی حدود 80 هزار معلم مهر آفرین همچنان ادامه دارد و اگرچه پیش از این بر اساس نامه سید بهزاد پور سیدی; این نماینده مجلس فکر می کرد این مشکل حل شده است اما به گفته معلمان مهر آفرین این مشکل همچنان ادامه دارد.

سید بهزاد 22 دی ماه امسال درگذشت. معاون قوانین مجلس در پاسخ به نامه حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تعیین رتبه معلمان مهرآفرین گفته بود: براساس تبصره 3 ماده 6 قانون نظام رتبه بندی، رتبه بندی معلمان مهرآفرین از 31 اجرا می شود. شهریور 1400.

تعدادی از معلمان مهرآفرین امروز در تماس با خبرگزاری تسنیم از کم توجهی آموزش و پرورش به این موضوع گلایه کردند، هرچند معاون قانونگذار مجلس اعلام کرد معلمان مهر آفرین مانند سایر معلمان از 31 شهریور 1400 ارزشیابی می شوند، اما مشکل رتبه بندی است. 80 هزار است یکی از آن معلمان هنوز ایستاده است. همچنین پیش از این معلمان مهرآفرین برای بهره مندی از امتیاز باید آزمون می دادند که با تصویب مجلس حذف شد.

اشاره این معلمان به صحبت های اخیر صادق ستاری فرد; وی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش است که می گوید: طی مکاتباتی که با نهادهای مسئول در دولت داشتیم به ما اعلام کردند که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهر آفرین از اول مهر است. 1401. ایشان از اول فرودین 1401 مهر آفرین را پرداخت کرده است و ما فکر می کردیم مانند سایر معلمان قابل ارزیابی هستند، اما متولیان نظر متفاوتی دارند و طی مکاتباتی با آموزش و پرورش اعلام کردند که طبق قانون مصوب مجلس، زمان درخواست است. رتبه بندی معلمان مهر آفرین از اول است. اینم مهر 1401; نحوه مدیریت مبالغی که تاکنون برای معلمان مهرآفرین پرداخت شده است را نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به نظر می رسد اختلاف نظر مجلس و دولت باعث بلاتکلیفی و سردرگمی معلمان مهرآفرین و تاخیر یک ساله در پرداخت غرامت آنها در قانون ارزشیابی معلمان شده است. هرچند مسئولان وزارت آموزش و پرورش از رایزنی برای حل مشکل رتبه بندی معلمان مهرآفرین خبر دادند، اما این موضوع همچنان حل نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید