اعتراف پیشکسوت پرسپولیس: نگران خرید جدید یحیی هستم

اعتراف پیشکسوت پرسپولیس: نگران خرید جدید یحیی هستم

لئاندرو پریرا بازیکنی است که با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده و قرارداد اولیه خود را امضا کرده است. بازیکنی 31 ساله که برخلاف لوکادیا تجربه اروپایی چندانی ندارد اما سال های درخشانی را در لیگ های ژاپن و برزیل سپری کرده است.

ضیا عربشاهی هافبک سابق پرسپولیس در این خصوص گفت: رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تابستان سال گذشته برای خرید بر اساس لیست یحیی گل محمدی زحمت زیادی کشید. خریدهایی که در نیم فصل توانستند بدرخشند و پرسپولیس را به عنوان قهرمان لیگ برتر یاری کنند.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان خریداری شده توسط باشگاه پرسپولیس یورگن لوکادیا بود. مهاجم و گلزن باکیفیتی که حضورش در لیگ برتر ایران مثل نحوه رفتنش غافلگیرکننده بود! این هلندی واقعا یک استثنا بود که در نهایت به طرز عجیبی از پرسپولیس جدا شد.

هافبک دهه 60 پرسپولیس اضافه کرد: اما خرید مهاجم خارجی همیشه برای پرسپولیس ناامید کننده بوده است. من نمی گویم، اما آمار این را می گوید. اتفاقا داشتم مطلب جالبی می خوندم. پرسپولیسی ها از مهاجمان برزیلی سال های اخیر خاطره خوبی ندارند. وسلی برزیل، پائولو دی کارمو، خوزه تادئو و جونیور براندائو چهار مهاجم برزیلی پرسپولیس در لیگ برتر بودند. بازیکنانی که در پیراهن این تیم عملکرد ضعیفی داشتند. دی کارمو 7 بار و جونیور و تادئو هر کدام 5 بار با پیراهن پرسپولیس بازی کردند. وسلی شرایط بهتری داشت و 14 بازی برای پرسپولیس انجام داد. آنها در مجموع 4 گل به پرسپولیس زدند! این آمار که به اعتقاد من صحت دارد، نگران کننده است. نمی دونم لئاندرو پریرا در چه سطحی هست و چه کیفیتی داره ولی امیدوارم مثل 4 مهاجم برزیلی قبلی نباشه!

عربشاهی تصریح کرد: قبلا هم گفته ام و باز هم می گویم، اگر فرصتی را که به خارجی ها می دهیم به بازیکنی مثل مهدی عبدی بدهیم، جواب بهتری می گیریم. اگرچه یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تصمیم می گیرد، اما معتقدم استعداد مهدی عبدی از هر 4 مهاجمی که به پرسپولیس آمده اند بیشتر است. او در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرد و نیاز به توجه دارد. مهدی عبدی به شرط اعتماد کادر فنی می تواند بهترین مهاجم لیگ برتر ایران شود. به هر حال پریرا خریده شد و امیدوارم بتواند در خط حمله بازیکن موثری برای پرسپولیس باشد.

وی در خصوص ویژگی های پرسپولیس فعلی نیز گفت: پرسپولیس در این فصل نسبت به فصل گذشته تیم کامل تری شده است. بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند قهرمانی این تیم با نقل و انتقالات تابستانی آغاز می شود و پرسپولیس با انتخاب های یحیی گل محمدی و تلاش رضا درویش، مدیرعامل باشگاه انصافا خریدهای خوبی داشت. می توان گفت تمامی خریدهای پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و مثمر ثمر بوده است. البته باید بپذیریم که خرید بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل و زمستان بسیار دشوارتر از تابستان است زیرا اکثر بازیکنان با تیم های خود قرارداد دارند و هیچ تیمی بازیکن خوبی را از دست نمی دهد.

عربشاهی در نهایت به رفتن چند بازیکن پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «خسته نباشید، به همه پرسپولیسی ها حتی بازیکنانی که در لیست انصراف بودند، گفت.» به هر حال وقتی یک تیم در نیم فصل قهرمان می شود. در اصطلاح، همه برای این کار سختی کشیده اند و برای این بچه هایی که آمده اند آرزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید