اعزام کمیسیون آب ایران به افغانستان برای مذاکره درباره حق آبه/ در صورت عدم تمکین افغانستان به اعمال محدودیت برای آنها ادامه می دهیم.

ساعت: 22:09
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804304

محمد سرگزی از اعزام کمیسیون آب ایران به افغانستان برای مذاکره درباره حق آبه هیرمند خبر داد و گفت: در صورت عدم پایبندی افغانستان به توافقنامه سال 1351 به اعمال محدودیت ها برای آن کشور ادامه می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس به عصرهامون گفت: .


وی ادامه داد: پیرو پیگیری های انجام شده امروز جلسه ای با حضور کمیساریای آب ایران و جوانباخت معاون وزیر نیرو و کمیساریای آب افغانستان در زرند افغانستان برگزار شد.

به گفته نماینده مردم سیستان در مجلس، پیش از جلسه دیروز اعضای این کمیسیون از جمله معاون وزیر نیرو در امور آب و آب و فاضلاب و رئیس هیئت وطن فدا وزارت امور خارجه و جمعی نشست کارشناسی مسئولان و نمایندگان در زاهدان برای بررسی وضعیت حقوق آب.

وی گفت: پس از آن بازدید میدانی از رودخانه های سرشاخه و همچنین فیدر 2 ورودی آب به نیمه چاه های حوضه سیستان انجام شد. جلسه نهایی پیرامون موضوعات مطرح شده در مذاکرات کمیسیون آب ایران و افغانستان برگزار شد و این هیئت به شهرستان زرند تبدیل شد.

سرگئی گفت: همه برنامه ها بررسی شده است و ما منتظریم تا ببینیم نتیجه مذاکرات چه خواهد شد و پس از آن تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه رودخانه هیرمند در خصوص وضعیت این کمیساریای در حال مذاکره است، گفت: یکی از نکات نحوه آبرسانی به مرز ایران است. مشخص نمودن.

نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: اگر افغانستان به تعهدات خود در قرارداد 1351 عمل نکند، به عنوان نماینده مردم سیستان، محدودیت های ترانزیت، برق، سوخت زمستانی و سایر موارد را از کارکنان دولت پیگیری خواهم کرد. برای این کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید