اعضای کمیسیون فنی در گذشته ذی نفع بوده اند/ پولی به حساب فدراسیون تکواندو نیست!


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811018

تیم تکواندو آذربایجان بعد از جام فجر اردوی مشترک با ایران خواهد داشت.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: پولی به حساب فدراسیون تکواندو نیست و از نهادهای بالاتر کمک می خواهم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو درباره حکم خود از وزیر ورزش و جوانان گفت: در این مدت صبر کردم و دوست دارم بدون حرف و بیان کارم را شروع کنم. امروز خیالم راحت است که حرفی نیست. تکواندو در 50 روز گذشته آسیب های زیادی دیده است. حرفه ای ها می دانند که اتلاف وقت در آستانه چهار رویداد بین المللی بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: میزبان 4 مسابقه هستیم و هر 4 رویداد امتیاز کسب سهمیه المپیک را دارد. هفته آینده کارهای زیادی برای انجام دادن خواهیم داشت تا از هر 4 رویدادی که میزبانی می کنیم بهترین استفاده را ببریم. برگزاری مسابقات کمک قابل توجهی به فدراسیون کاهش هزینه ها خواهد کرد.

ساعی گفت: اگر بخواهیم در این مسابقات شرکت کنیم باید حداقل 25 میلیارد برای اعزام تیم ها هزینه شود. دوم اینکه برای کسب بیشترین امتیاز برای کسب سهمیه المپیک از میزبانی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: امیدوارم ورزشکاران ما در مسابقات امتیاز لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کنند. رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت و باید به بهترین نحو میزبان مسابقات باشیم. در حال حاضر در فدراسیون تکواندو پولی وجود ندارد. امیدوارم وزارت ورزش و کمیسیون مساعدت لازم را داشته باشند.

ساعی درباره صحبت هایش با این میهمان تاکید کرد: پس از انتخابم به عنوان رئیس فدراسیون با مهمان تماس گرفتم و از او خواستم تا با تیم آذربایجان در مسابقات دهه فجر شرکت کند. در چند سال اخیر رابطه ایران و آذربایجان در تکواندو قطع شده است و وقتی از میزبان خواستم به ایران بیاید، آنها برنامه خود را برای حضور در مسابقات دیگر داده بودند اما میزبان دعوت من را پذیرفت و تیمش را انصراف داد. مسابقات اروپا دهه فجر.

وی در این خصوص اذعان داشت: پیشنهاد دیگری به میهمان دادم و در صورت امکان تیم آذربایجان چند روز پس از پایان مسابقات اردوی مشترکی با ایران برگزار خواهد کرد. تعداد تیم های شرکت کننده و اعضای آنها در مسابقات زیاد است.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان در مسابقات جام فجر و ریاست فدراسیون جهانی نگران تمدید مسابقات هستم. به همین دلیل تعداد تشک ها را به 3 عدد رساندیم امیدواریم مسابقات به بهترین نحو برگزار شود.

صحبت های ساعی درباره اعتراضات مقدماتی پومسه: چند تن از دوستان خود را به مسابقات مقدماتی پومسه رساندند. اعتراضات گسترده ای از سوی خانواده پمیس صورت گرفت. به همین دلیل مقرر شد فرصت داده شود و مسابقات یک بار دیگر برگزار شود. مرحله دوم مسابقه نیز به صورت حضوری برگزار می شود. معتقدم با توجه به هزینه های موجود باید بهترین تیم به مسابقات اعزام شود و کسانی که شانس کسب مدال طلا دارند بروند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره تقویم فشرده این رشته در مسابقات بین المللی گفت: طی چند ماه آینده حدود 10 رویداد مهم داریم که باید برای برنامه ریزی به صورت فشرده انجام دهیم. همه این اتفاقات برای کسب سهمیه المپیک است. ماراتن سختی در انتظار ماست. 2 سال و نیم از دست دادیم و باید در فاصله 2 سال قبل از المپیک پاریس برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا ابتدا حداکثر سهمیه را به دست آوریم و سپس با کسب خوش رنگ ترین مدال ها به کاروان کشور کمک کنیم.

ساعی در خصوص تشکیل کمیسیون های فنی نیز گفت: در حال حاضر مسابقات آتی را با کارکنان فعلی ادامه می دهیم که قرارداد آنها تا پایان سال است. بعد از پایان مسابقات کمیسیون فنی تشکیل خواهیم داد. کمیسیون های فنی به صورت تخصصی تشکیل خواهند شد. یعنی یک کمیته فنی در قرقیزستان، یک کمیته در پومس و یک کمیته فنی در مورد مسائل اصلی فدراسیون تشکیل می دهیم. کمیته فنی باید مسئول انتخاب و نتایج باشد.

وی در پایان گفت: در گذشته اعضای کمیته فنی ذی نفع بودند اما کمیته فنی تشکیل می دهیم تا هیچ یک از اعضا ذی نفع نباشند. یعنی افرادی که ورزشکار یا مربی هستند نمی توانند در کمیته فنی عضویت داشته باشند. امیدوارم تکواندو به روزهای خوبش برگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید