اعلام آمادگی ایران و ونزوئلا برای ایجاد پارک مشترک


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920230

در دیدار سفیر ونزوئلا و رئیس پارک دانشگاه تهران؛

خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران با علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دانشگاه تهران، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عصر دیروز در محل پارک علم و فناوری این دانشگاه با سفیر ونزوئلا دیدار کرد.

وی با برشمردن وجوه مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا در عرصه مبارزه با استکبار، گفت: ویژگی استکبارستیزی دو کشور و همچنین تحریم های ظالمانه ای که دو کشور ایران و ونزوئلا دارند، ما را می طلبد. همکاری های خود را در همه زمینه ها به ویژه در زمینه همکاری های فناوری توسعه دهیم.

استاد دانشگاه تهران یادآور شد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قدیمی‌ترین پارک علم و فناوری است و پارک‌های مرجع در ایران با قدمتی 20 ساله تأسیس شده و بیش از 100 شرکت جدید نیز در حال تأسیس در علم و فناوری هستند. پارک دانشگاه فناوری

پارک دانشگاه تهران در چه حوزه هایی از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند؟

وی مهمترین برنامه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری دانست و گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران انواع حمایت ها از جمله تخصیص کالبدی انجام می شود. فضا، اعطای تسهیلات کم بهره و همچنین ارائه مشاوره حقوقی، مالی، مالیاتی و بیمه ای به شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک اعطا می شود.

شرکت های دانش بنیان تاثیر تحریم ها را کمرنگ می کنند

اسدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و همچنین پارک های سراسر کشور با ظرفیتی که از خود نشان داده اند، تاثیر تحریم ها را کاهش داده اند.

وی با اعلام تمایل خود برای به اشتراک گذاشتن ظرفیت فناوری و نوآوری دانشگاه تهران با دانشگاه ها و مراکز فناوری کاراکاس، از رئیس دانشگاه تهران خواست سازوکارهای لازم را برای توسعه زمینه های همکاری پارک علم و فناوری فراهم کند. دانشگاه تهران و مراکز علم و فناوری ونزوئلا اعلام کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آغاز این همکاری می‌تواند با ایجاد شرکت‌های مشترک مبتنی بر دانش در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز، کشاورزی و منابع طبیعی.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه اندازی شعبه این پارک علم و فناوری در ونزوئلا یا شعبه مشترک پارک دانشگاه تهران و پارک ونزوئلا، حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در ونزوئلا و بالعکس. همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک از جمله نمایشگاه‌ها و اختصاص فضا برای واحدهای فناور ونزوئلا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از زمینه‌های همکاری مشترک عنوان شد.

در این دیدار، ایرج الدادی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ضمن اعلام آمادگی برای به وجود آوردن تجربه پارک دانشگاه تهران برای ایجاد پارک مشترک بین ایران و ونزوئلا، گفت: منطقه نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با عنوان «منطقه نوآوری» را تعریف کرده‌ایم که تقریباً ۲۰ کیلومتر مربع از شمال تا جنوب تهران را در بر می‌گیرد و شرکت‌های فناور مستقر در این منطقه می‌توانند با حمایت پارک علم و فناوری تحت پوشش قرار گیرند.

رضا محمد کاظمی، رئیس مرکز ترویج و توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه هر دو کشور از بیماری وابستگی اقتصادی به نفت رنج می برند، اظهار داشت: راه حل این بیماری حرکت از عامل محوری است. اقتصاد به یک اقتصاد بازده محور. فلسفه ایجاد پارک های علم و فناوری نیز این است که بتوانیم اقتصاد کشور را بر مبنای غیرنفتی ساماندهی کنیم.

موضوعی که محمد کاظمی مطرح کرد، اولین نکته مهم سخنرانی سفیر ونزوئلا در ایران بود. خوزه رافائل سیلوا آپونته، سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران که ماموریتش در آبان 1401 در تهران آغاز شد، گفت: یکی از دستورات رئیس جمهور ونزوئلا رفع وابستگی اقتصاد کشورمان است. روی نفت

وی با اشاره به سفر اخیر مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از پارک علم و فناوری در ایران گفت: رئیس جمهور پس از این سفر بسیار خوشحال شد و این فکر را داشت که ونزوئلا باید در زمینه توسعه فناوری و ساخت موسسات فناورانه مانند ایران باشد. در آن بازدید آقای مادورو به معاون خود که وزیر علوم و فناوری ونزوئلا نیز هست دستور داد با استفاده از تجربه جمهوری اسلامی ایران پارک علم و فناوری ایجاد کند.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اعتقاد رئیس جمهور آن کشور به دوستی و برادری با ایران گفت: از صمیم قلب می گویم که اعتبار ملت و دولت ایران واقعاً باید سرمشق و ضروری باشد، این است که برای تقویت پیوندها و به اشتراک گذاشتن دانش و ظرفیت خود گام های عملی بیشتری برداریم.

سفیر ونزوئلا در تهران از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد و دکتر علی اسدی رئیس پارک، دکتر ایرج الدادی و مهندس محمدعلی گودرزی معاونین the park، دکتر رضا محمد کاظمی، مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب و کار پارک و دکتر بهاره حیدری، مسئول روابط بین الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، به تشریح فرصت هایی که این پارک برای شرکت های دانش بنیان ایجاد می کند، پرداختند. .

دیدگاهتان را بنویسید